Twenthe 2 in slotfase onderuit bij Varsseveld

Het tweede elftal van Twenthe heeft afgelopen zondag een nipte nederlaag geleden bij SC Varsseveld. In Varsseveld was de thuisploeg met 1-0 te sterk voor de Tricolores. Het enige doelpunt van de wedstrijd viel vijf minuten voor tijd.

Twenthe 2 is dit seizoen in vele uithoeken van de Achterhoek te bewonderen. Zondag moesten de mannen van Peter Horselenberg alweer vroeg uit de veren om naar Varsseveld af te reizen. De wintertijd zorgde ervoor dat het tweede elftal nog redelijk uitgeslapen om 08.15 uur op `t Piepwillem verscheen. Met Varsseveld trof Twenthe een tegenstander die eveneens acht punten uit de eerste zes wedstrijden had verzameld.

Twenthe toog met een ietwat gehavende selectie naar Varsseveld. Dennis Zuidersma, Wessel Schreijer en Mart Broekkamp ontbraken door (lichte) blessures. Daarnaast speelden Thijs Schreijer en Okan Colak met andere elftallen mee, maar het tweede elftal kon wel gebruikmaken van de diensten van Erwin Morsink.

Met Varsseveld trof Twenthe een fysiek sterke tegenstander. Het derde elftal van de oude club van Guus Hiddink schuwde de duels niet en hanteerde veelal de lange bal om de aanval te bereiken. Twenthe wilde er voetballend onderuit komen, maar slaagde niet in de missie en moest dus mee in het fysieke spel. De wedstrijd speelde zich vooral op het middenveld af en kansen waren schaars. Varsseveld werd af en toe gevaarlijk, maar ook Twenthe beet van zich af. Zo werd een vrije trap van Tijmen van Wissing goed gekeerd en kregen Guus Lummen en Remco Kingma goede schietkansen.

Ook in het tweede bedrijf werd veelal de lange bal gespeeld. Die strijdwijze kon tot mogelijkheden leiden, maar de tweede bal werd niet vaak gewonnen. Ook was Twenthe af en toe slordig in de passing en ongelukkig in de aanvallende acties. Varsseveld beet nog meer van zich af en kreeg het initiatief. De thuisploeg kreeg een aantal mogelijkheden, maar Twenthe hield het doel lang schoon. Varsseveld had een kwartier voor tijd een strafschop kunnen krijgen, maar de scheidsrechter zag geen overtreding. Aan de andere kant kon Guus Lummen alleen op het Varssevelder doel af. De aanvaller werd echter onterecht teruggefloten vanwege buitenspel. Varsseveld ging op het jacht naar de zege en Twenthe probeerde het punt over de streep te trekken. Vanuit een dood spelmoment ging het mis voor de bezoekers. Varsseveld, dat eerder al de lat na een kopbal uit een hoekschop, vond vijf minuten voor tijd het net. Twenthe greep niet goed in bij een corner, waarna van dichtbij de 1-0 kon worden binnen getikt.

Het betekende de derde nederlaag voor het tweede elftal Twenthe, dat de negende plek in de derde klasse bezet. Volgende week wacht om 10.00 uur een thuiswedstrijd tegen nummer 3 VIOD uit Doetinchem. VIOD heeft zes punten meer dan Twenthe.

Opstelling: Nick Koebrugge; Erwin Morsink, Bjorn Huistede, Nino Spoelder, Remco Kingma; Sem Spoelder (Mathijs Drost), Dennis ter Haar (Cem Canan), Kevin van den Burg; Wouter Leusink, Tijmen van Wissing en Guus Lummen.

Bericht geplaatst op dinsdag 28 oktober 2014 om 16:49u28-10-2014 @ 16:49u | Link