Financiële coronaschade blijft enkel beperkt door saamhorigheid en loyaliteit

Toegegeven er gloort weer hoop. De bal gaat ook ergens in deze zomer bij ons weer voor iedereen rollen. Maar net als de rest van alle sportclubs in het land beleeft ook ons vv Twenthe nog altijd een onzekere tijd. Met name financieel. De kantine van de club is simpelweg één van de belangrijkste levensaders en de kassa van Jean van Wissing heeft vrijwel het hele seizoen niet gerinkeld. Een gemis van tienduizenden en tienduizenden euro’s. En dat terwijl uiteraard voor ons vrijwel alle kosten doorlopen.

Toch vaart de penningmeester nog altijd in een gezond vaarwater. Als geste naar de voetballers is dan ook besloten om het wasgeld wederom en als vanzelfsprekend niet te innen. Een doekje voor het bloeden; het geduld raakt namelijk op, de frustratie neemt toe. Maar met deze ‘compensatie’ hopen we echter toch het sportieve leed van jullie enigszins te verzachten.

Digitale buiging trainers
Wat er verder mogelijk is op het gebied van genoegdoening naar de leden, is nu nog ongewis. Daarover is het bestuur nog in beraad. Zeker in een periode waarin wij nog gebonden zijn aan de stringente richtlijnen van de overheid. Vooralsnog lijkt het dus financieel allemaal behapbaar voor de voetbalvereniging, maar daartoe helpt wel de steun van de sponsors en eigen leden. De TSG-leden en begeleiders verdienen op deze plek dan ook een digitale buiging. Dankzij de lovenswaardige houding van veel (jeugd)trainers, die afzien van hun (deel)vergoeding, maken we een zachtere landing. Verder hebben alle sponsors op hun beurt de bijdrage overgemaakt.

Contributie
Lof valt ook alle leden ten deel, die keurig de contributie betalen. Aan de betalingsverplichting naar vv Twenthe wordt op een enkeling na keurig voldaan. Je bent immers lid van een vereniging en daarmee ga je dus ook een betalingsverplichting aan. Het bestuur van de club krijgt in dit hoofdstuk de laatste weken echter steeds meer vragen. Verklaarbaar en we hebben als bestuur ook voor vrijwel elk standpunt begrip. En als er in extreem schrijnende gevallen niet kan worden voldaan, passen we net als nu maatwerk toe. De club is simpelweg van de leden en dus dragen we ook dit leed evenredig: kraakhelder!

Zwarte cijfers

Net als ons beleid in deze kwestie ook helder is. Op het gebied van contributie volgt het bestuur de richtlijnen van de KNVB, welke oproept om ‘deze door te laten lopen’ om de club levensvatbaar te houden. Dat geldt ook zeker voor ons. Verder is ook de opstelling van andere clubs voor ons leidend. En zij volgen in alle gevallen bovenstaande lijn.

Met deze digitale boodschap hopen we transparantie te verschaffen in deze waardeloze periode. Maar door nu saamhorigheid en loyaliteit te tonen kunnen we eendrachtig en met zwarte cijfers richting een rimpelloos en hopelijk corona-vrij voetbalseizoen 2021-2022.

Bestuur vv Twenthe

Bericht geplaatst op zondag 4 april 2021 om 10:39u04-04-2021 @ 10:39u | Link