Zaterdagteam speelt gelijk in Almelo

Afgelopen zaterdag stond voor het zaterdagelftal de traditionele lastige uitwedstrijd tegen PH 3 op het programma. Trainer Martijn van den Einde kon voor het eerst dit jaar beschikken over een bijna complete selectie. Het zaterdagelftal, onder leiding van trainer Martijn van den Einde, speelde zaterdag gelijk met 0-0 maar blijft ongeslagen.

Het zaterdagelftal begon echter matig aan de wedstrijd maar gaf ook nauwelijks kansen weg. Op het moment dat men de wedstrijd redelijk onder controle had ontstond uit het niets een levensgrote kans voor de spits van PH die op keeper Stephan van Hulst afkon. Deze wist echter met een knappe redding deze kans tot een corner te verwerken. Twenthe schrok wakker en kwam steeds beter in de wedstrijd, helaas tikte de keeper een schot van John Westerik uit de bovenhoek. Ook kopte Deniz nog tegen de paal na een corner. Hierdoor kon er met een 0-0 stand gerust worden.

In de rust werden er een aantal wissels doorgevoerd. Jelle en Peter kwamen in het veld voor Davy en Raymond.

Na de rust begon Twenthe goed zonder direct tot kansen te komen. Na ongeveer 15 minuten zag de scheidsrechter zijn kans om PH een handje te helpen en wees na een onschuldig duel naar de stip. Tevens kon Niels Freriksen even tien minuten afkoelen langs de kant. Gelukkig wist keeper Stephan van Hulst de penalty met een geweldige redding te stoppen.

Twenthe wist de 10 minuten met een man minder door te komen en trainer van de Einde probeerde met een aantal wissels de overwinning nog binnen te halen. Niek Haafkes, Tom Heijmer en Gewe werden onder andere gebracht. Twenthe probeerde van alles maar de keeper pakte o.a. twee ballen van aanvoerder John Westerik. Na 90 minuten floot de scheidsrechter af en was het eerste puntenverlies een feit. Wel blijft het zaterdagteam ongeslagen aan de leiding met 16 punten uit 6 wedstrijden. Volgende week staat de inhaalwedstrijd tegen Bon Boys op het programma.

Bericht geplaatst op maandag 10 november 2014 om 16:13u10-11-2014 @ 16:13u | Link