Twenthe 1 eenvoudig langs Vosta

Ons eerste elftal heeft de overwinning op koploper Hengelo van vorige week een goed vervolg gegeven. Zondagmiddag won de ploeg van Michiel Mensink op eigen veld met liefst 6-0 van Vosta. Ons vlaggenschip was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij maar had bijna een helft nodig voordat de score werd geopend. In de tweede helft vielen de doelpunten makkelijker.

In vergelijking tot de wedstrijd van vorige week moest trainer Mensink het doen zonder Stephan Mellegers die wegens werkzaamheden niet mee kon doen. Hierdoor verscheen Joost Vehof in de basis en schoof Ruud Vehof door naar het middenveld. Jeffrey Asbroek was terug van een blessure maar hij begon op de bank en wanneer het niet nodig was zou hij daar blijven zitten. Direct na het beginsignaal nam Twenthe het initiatief zonder dat de wedstrijd echt wilde ontbranden. De leidsman was er mede debet aan dat de ploegen moeilijk in het ritme konden komen. Door de strakke leiding lag het spel veelvuldig stil. Toch creëerde Twenthe voldoende kansen. Het ontbrak echter aan scherpte bij de afronding en eenmaal stond de paal in de weg. Vlak voor rust kon toch de verdiende openingstreffer worden gevierd. Het was Simon Hevink, die de laatste weken weer ouderwets de lijnen uitzet op het middenveld, die de keeper wist te verschalken

.

Het verzet van Vosta (Vooruit, Omhoog, Sportief, Trots, Alles) was na de rust snel gebroken. Uitstekend werd van Ruud Vehof zorgde ervoor dat Jasper Groothuis de bal in het lege doel kon schieten. Voor Jasper was dit een treffer die hij nodig had. Vriendschappelijk, in de beker en in de zaal weet hij het net feilloos te vinden, liefst 32 keer had hij daar al gescoord, maar in competitieverband had de rappe aanvaller dit seizoen nog geen doel getroffen.

Na de verdubbeling van de voorsprong dacht Vosta recht te hebben op een strafschop, de leidsman wuifde dit verzoek weg en in de tegenstoot was het wel raak. Mark Nijland gooide de wedstrijd definitief in het slot. De hoogblonde aanvaller ontsnapte aan de buitenspelval, schudde een verdediger van zich af en had alle tijd om de bal met de buitenkant van de schoen langs de keeper te schuiven.

Wouter Leusink werd na de derde treffer ingebracht als aanvaller. De invaller werd al snel onreglementair naar de grond gewerkt. Roy Vrielink wist deze verkregen vrije trap op het hoofd van Koen Morsink te plaatsen en deze kopte het leder achter de sluitpost van Vosta.

Ook Roy schoot zichzelf op het scorebord. Nadat Jasper zijn snelheid goed gebruikte om langs zijn tegenstander te snellen wist hij Roy te bereiken die zichzelf de tijd gunde om de keeper te verschalken. Het slot akkoord was voor Jasper die, na goed voorbereidend werd van Mark Nijland, uit de kluts zijn tweede treffer wist aan te tekenen.

Door de overwinning blijft Twenthe 1 op de zevende plek staan in de vierde klasse B. Volgende week mag de ploeg op bezoek bij Enschedese Boys dat op de derde plek bivakkeert.

Bericht geplaatst op zondag 1 maart 2015 om 21:46u01-03-2015 @ 21:46u | Link