Twenthe 2 boekt in slotminuut verdiende zege bij FC Eibergen

Het tweede elftal van Twenthe heeft afgelopen zondag uitstekende zaken gedaan in de derde klasse. De uitwedstrijd tegen FC Eibergen 2, de nummer twee van de ranglijst, werd met 0-1 gewonnen door een late treffer van A-junior Job Vaarhorst. Door de overwinning gaat Twenthe 2 met nog één wedstrijd te gaan aan kop in de tweede periode.

Twenthe, dat vorige week in eigen huis met 1-0 won van WVV`34, was de bovenliggende partij in Eibergen. De ploeg van trainer Peter Horselenberg kreeg ook de beste kansen om de score te openen. Vooral Wouter Leusink kreeg een uitgelezen mogelijkheid om de bezoekers op voorsprong te zetten, maar hij faalde oog in oog met de doelman van Eibergen. Aan de andere kant hield de sterk acterende defensie zich redelijk eenvoudig staande. Toch moest doelman Martijn Buschers goed opletten bij lange ballen van Eibergen, die door de harde wind en het snelle kunstgrasveld regelmatig in de voeten of de handen van de sluitpost belandden. In het eerste bedrijf werd er niet gescoord in Eibergen.

Twenthe ging met een goed gevoel de kleedkamer in en de spelers geloofden in een goede afloop. Na rust voerde trainer Peter Horselenberg twee wijzigingen door. De oefenmeester bracht Nils Freriksen en Guus Lummen en voorzag daarmee de verdediging en de aanval van nieuw elan. Twenthe kreeg in het tweede bedrijf nog meer kansen om de score te openen, maar was niet scherp in de afronding. Vaak kwam de beslissende pass niet aan of werd een goede mogelijkheid om zeep geholpen. Zo miste Guus Lummen alleen voor de keeper en wist de doelman van Eibergen ook enkele keren goed te redden. Ook werd Twenthe een strafschop onthouden, nadat een Eiberger verdediger Tijmen van Wissing in de houdgreep nam. Horselenberg bracht met A-junior Job Vaarhorst, die vorige week ook al inviel, opnieuw vers bloed en Twenthe voerde de druk verder op. Uit hoekschoppen en vrije trappen waren de bezoekers gevaarlijk, maar het geluk ontbrak. Tot de blessuretijd. Een vrije trap van Tijmen van Wissing belandde op het hoofd van Job Vaarhorst en de bal stuiterde richting de verre hoek. Een vreugde-explosie was het gevolg, want in de allerlaatste minuut pakte Twenthe toch de volle buit in Eibergen.

Door de zege lonkt de periodetitel voor Twenthe 2, dat uit de laatste zes wedstrijden vijftien punten pakte. Over twee weken moet Twenthe winnen bij hekkensluiter Dinxperlo om zich te verzekeren van de periode en dus deelname aan de nacompetitie. Als concurrent en koploper VIOD op 4 april punten morst, is de periodetitel ook binnen voor de Tricolores. Eerst wacht komende zondag voor Twenthe de thuiswedstrijd tegen Varsseveld 3. Bij winst mengt de ploeg van Horselenberg zich definitief in de strijd om de bovenste plekken.

Bericht geplaatst op dinsdag 3 maart 2015 om 14:57u03-03-2015 @ 14:57u | Link