Hans Dirksen bezoekt Heracles met zijn cursisten

Emiel legt een collega (John Stegeman, Heracles 1) zijn inzichten uit!

De afgelopen weken zijn de selectietrainers van E, D en C bezig met een interne trainerscursus o.l.v. Hans Dirksen (jeugdcoördinator). Deze cursus bestaat uit een aantal trainingsavonden waarin de volgende onderwerpen worden behandeld; "aanvallen, verdedigen, wedstrijdcoaching en wedstrijdanalyse".

Afgelopen maandag,11 mei, stond het onderdeel " analyse" op het programma. Hiervoor werd de wedstrijd Jong Heracles - Jong Fortuna gebruikt, beide ploegen uitkomend in de beloftencompetitie C. Hans had vooraf contact gezocht met Heracles en een stadionbezoek geregeld. (een wedstrijd bij Jong-Vitesse op Papendal verviel helaas door te drukke agenda`s)

Om 17.45 uur werden we gastvrij ontvangen in de "kantine" van het Polman stadion. Vervolgens legde Rene Kolmschot, trainer van Jong-Heracles, ons zijn doelstelling en beoogde speelwijze uit. Aan ons de taak om de wedstrijd te analyseren en de "voetbalproblemen" te herkennen.

Onder het genot van warm voorjaarsweer zaten de "heren" op de businessseats te analyseren. Dit blijkt vele malen moeilijker dan gedacht en je bent uiteindelijk alleen bezig met allerlei spelsituaties, dat het kijken van een "potje voetbal" je vergaat.

Na de wedstrijd nam Rene Kolmschot nogmaals de moeite om zijn analyse te geven en onze vragen te beantwoorden.

De gastvrijheid van Heracles was prijzenswaardig.

Het bleek een leuke en leerzame avond waarbij nieuwe inzichten in het spel werden verkregen,

Hans bedankt voor de moeite en de mogelijkheid om in de keuken te kijken van een BVO.

Bericht geplaatst op dinsdag 12 mei 2015 om 21:48u12-05-2015 @ 21:48u | Link