Twenthe verliest bij Blauw Wit

Onze eerste selectie heeft dinsdagavond haar eerste oefenwedstrijd van het seizoen met 2-0 verloren van Blauw Wit. Een groot deel van de selectie geniet nog van de vakantie waardoor trainer Michiel Mensink maar net een selectie op de been kon brengen. Het jonge elftal begon echter goed aan de wedstrijd zonder dat het echte kansen wist af te dwingen. Het eerste half uur speelde de gelegenheidsploeg zeer acceptabel. Roy Vrielink en Tijmen van Wissing vormden het centrale verdedigingsduo en hadden de zaakjes goed op orde, ondersteund door een uitstekend keepende Nick Koebrugge. Ook Jeffrey Asbroek, die de reputatie heeft om Zeefuik-achtig terug te komen van vakantie, liet zien al vroeg in uitstekende vorm te verkeren. Het laatste kwartier voor rust kreeg Blauw Wit de overhand en groeide bij Twenthe het besef dat er conditioneel nog wel lichte verbeteringen mogelijk moeten zijn.

Na rust kwam Twenthe weer goed uit de kleedkamer en kreeg het via Jordy Leferink de kans om de score te openen. De aanvaller zag zijn inzet echter net over het doel verdwijnen zodat de brilstand op het bord bleef staan. De tweede helft duurde voor Twenthe 1 een half uur te lang. In het laatste deel van de wedstrijd lukte het de ploeg niet om naar voren toe nog een vuist te maken en nam Blauw Wit verdiend de leiding. Vlak voor tijd wist Blauw Wit de score ook nog te verdubbelen zodat de eindstand 2-0 werd.

Vrijdag speelt ons eerste team het Hoftoernooi dat dit jaar in Bentelo wordt gehouden.

Bericht geplaatst op dinsdag 11 augustus 2015 om 22:30u11-08-2015 @ 22:30u | Link