De meiden van Twenthe C1 in de 1e klasse!

De meiden van Twenthe C1 doen het goed en zijn gepromoveerd naar de 1e klasse! In de voorbereiding hebben de meiden van meerdere 1e klasse teams gewonnen, maar vandaag in de eerste competitiewedstrijd verloren zij met 0-3 van Colmschate. De 0-3 is een geflatteerde uitslag en geeft het spelbeeld niet goed weer.

In de eerste helft hielden beide ploegen elkaar in evenwicht. Twenthe is een fysiek sterke ploeg met veel lengte (menig volleybalteam zal er jaloers op zijn). Twenthe heeft een uitstekende keeper en een paar snelle aanvallers. Door het fysieke verschil won Twenthe veel duels van Colmschate en creëerden zij kansen met snelle counters.

In de tweede helft moest Twenthe verder met 10 spelers i.v.m. blessures. Colmschate is een goed voetballende ploeg die daarvan gebruik maakt. Twenthe wist Colmschate lang te pareren, maar diep in de tweede helft vielen de drie doelpunten.

Vermoeidheid speelde op het einde ook een rol. Voor een aantal spelers van Twenthe was dit namelijk de tweede wedstrijd van de dag, omdat zij ‘s ochtends met GFC MC1 hebben meegespeeld. Twenthe en GFC werken met elkaar samen, omdat i.g.v. blessures er niet voldoende speelsters zijn voor twee teams.

De staf, Harold Spenkelink (trainer), Robert Hofmeijer (trainer/leider) en coach Sjef van Dungen (leider/hoofdcoach), zijn erg tevreden met de prestaties van de meiden en zij verwachten dat de meiden nog veel successen gaan boeken in de 1e klasse. We gaan het meemaken. De meiden hebben alles in huis om dat waar te maken.

Bericht geplaatst op zondag 14 februari 2016 om 23:28u14-02-2016 @ 23:28u | Link