Twenthe 1 verliest openingsduel

Het eerste elftal van onze club is zondagmiddag de competitie begonnen met een nederlaag. Op eigen complex werd er met 1-3 verloren van Avanti Wilskracht 1. In vergelijking met vorig seizoen waren er twee opvallende wijzigingen in de basis van Twenthe 1. Elmar Gierveld, vorig jaar uitblinker bij A1 en dit jaar nog A-speler, opereerde verdienstelijk in het centrum van de defensie van onze hoofdmacht en Sem Spoelder, die vorig jaar met Twenthe 3 de titel behaalde, zag zijn prestaties in de voorbereiding beloond met een basisplek.

Twenthe 1 begon slecht aan de wedstrijd en keek al binnen twee minuten tegen een achterstand aan. Twenthe leek even goed weg te komen toen de bal op de lat belandde, na miscommunicatie in de defensie. De rebound werd echter eenvoudig binnen getikt. Enkele minuten na deze achterstand kwam Twenthe wel goed weg toen een strafschop niet werd gegeven aan Avanti W. Hierna herstelde de ploeg van Michiel Mensink zich en ging het opzoek naar de gelijkmaker. De wedstrijd ging in de loop van de eerste helft gelijk op maar Twenthe bleef kwetsbaar in de defensie. De tweede goal die Avanti op slag van rust scoorde was dan ook een klap voor ons eerste team.

Na rust leek de balans in het elftal beter maar was het toch Avanti die wederom wist te scoren. De rechtsbuiten van Avanti bediende de spits op maat en deze schoot de 0-3 binnen. Direct na deze tegengoal scoorde ons eerste elftal middels een doelpunt van Mark Nijland en leek er weer hoop te zijn. Twenthe werd weer gevaarlijk na een sublieme actie van Simon Hevink maar zijn schot ging recht richting doelman. Ook Mark Nijland was  dicht bij de aansluitingstreffer nadat hij een combinatie met Jeffrey rakelings langs het doel kopte. Koen Morsink raakte de paal nog met een schot van afstand maar omdat de aansluitingstreffer niet bewerkstelligd werd kwam de voorsprong van Avanti nooit in gevaar.

Volgende week moet Twenthe 1 op bezoek bij FC Het Centrum dat zondag met 3-1 verloor bij TVO.

Bericht geplaatst op zondag 7 september 2014 om 17:39u07-09-2014 @ 17:39u | Link