Twenthe 1 verliest bij Het Centrum

Twenthe 1 heeft ook aan de tweede wedstrijd van de competitie geen punten weten over te houden. In Enschede kwam ons eerste elftal twee maal op voorsprong maar moest de overwinning laten aan FC Het Centrum dat uiteindelijk met 4-2 wist te winnen.

Ondanks dat beide ploegen hun openingswedstrijd vorige week hadden verloren begonnen de ploegen overtuigend aan de wedstrijd. De ploegen gingen opzoek naar de openingstreffer en het spel golfde heen en weer. Het was in de achttiende minuut Mark Nijland die de openingstreffer verzorgde. Mark wist een vrije trap van Simon Hevink op waarde in te schatten en kopte de bal binnen. Na de voorsprong verbeterde het spel van ons eerste elftal niet. De verdediging acteerde met dezelfde onzekerheid als vorige week. De gelijkmaker die Het Centrum, na 35 minuten spelen, liet aantekenen kwam dan ook niet uit de lucht vallen.

Tijdens de thee werd geprobeerd om de defensie te versterken met de komst van Stefan Mellegers. Na rust bracht Koen Morsink ons eerste elftal weer aan de leiding door het meest oplettend te zijn tijdens een scrimmage die ontstond na een corner. Lang kon Twenthe echter niet genieten van deze voorsprong. De defensie van Twenthe weigerde in te grijpen toen één der spitsen van Het Centrum aan een slalom begon en deze slalom werd bekroond met een doelpunt. Direct na deze gelijkmaker nam Het Centrum ook nog de leiding nadat aarzelend optreden in de defensie werd afgestraft. Twenthe ging opzoek naar de gelijkmaker maar kon niet echt meer gevaarlijk worden. Dat gevaar bleven de voorwaartsen van Het Centrum wel stichten waardoor de hoop op een punt vervaagde. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd werd de wedstrijd definitief beslist toen Het Centrum de 4-2 liet aanteken. Alsof die tegenslag nog niet genoeg was moest Twenthe de laatste minuten ook nog verder met tien spelers omdat Stephan Mellegers een terechte rode kaart incasseerde.

Volgende week ontvangen de mannen van Michiel Mensink op eigen terrein TVV dat zondag met 4-3 van TVO won en gedeeld eerste staat.

Bericht geplaatst op zondag 14 september 2014 om 19:53u14-09-2014 @ 19:53u | Link