Twenthe II wint belangrijke pot van hekkensluiter

Vandaag moest Twenthe II aantreden tegen hekkensluiter BWO II. De ploeg van trainer Peter Horselenberg, die na twee recente nederlagen alles op alles moet zetten om degradatie af te wenden, moest met een gehavende selectie naar Hengelo afreizen. Om verschillende redenen waren Ronald Westerik, Nino Spoelder, Guus Lummen en Remco Kingma afwezig. Wel stond daar tegenover de terugkeer van Wessel Schreijer en verloren zoon Tijmen van Wissing bij het tweede. Ook Stephan Mellegers sloot na drie jaar afwezigheid weer aan. Daarnaast ook onze dank naar Twenthe 3 en Twenthe A1 voor het lenen van hun talenten.

In de wedstrijdbespreking begon de dag al prima. Daar bleek Bart Bekhuis te ontbreken. Na nachtelijke escapades wist hij het, ondanks het late aanvangstijdstip van 11.30, te presteren niet op te komen dagen.

Na een goede beginfase kwam Twenthe al vroeg op voorsprong na een prachtig doelpunt van Wessel Schreijer. Tijmen van Wissing gaf een uitstekende dieptebal, waarna Wessel de Hengelose keeper met een boogbal verschalkte.

Na een kleine 20 minuten verstoorde Twenthe de opbouw goed, waarna Job Vaarhorst de bal met een betoverende krul het doel in schoot. Een halve minuut na de 0-2 was de aansluitingstreffer echter al gemaakt, toen de organisatie ver te zoeken was en de spits van BWO simpel binnen kon tikken.

Binnen het half uur kreeg Twenthe nog verschillende kansen om de score uit te breiden, maar Tijmen miste keer op keer alleen voor de keeper. Na veertig minuten was het wel raak. Na een goede pass van Job was het Wessel die zijn tweede van de dag liet noteren.

Behalve dat de scheidsrechter nog een zuivere penalty over het hoofd zag, gebeurde er verder niet veel meer voor de rust. Zo werd deze bereikt met een 1-3 stand.

Vlak na rust verdiende Wessel alsnog de penalty. Na een goede actie sneed hij voor zijn verdediger langs, waarna deze hem aantikte. Michiel Wijnbergen benutte deze feilloos. 20 minuten voor tijd schoot de goed ingevallen Lucas Hulsman vanaf randje zestien knap raak voor de 1-5. Een aantal minuten later bereikte de andere goed ingevallen A-junior Luuk Spoelder met een subtiel balletje Job, die alleen voor de keeper rustig bleef en met een vakkundig stiftje de keeper het nakijken gaf: 1-6.

Vervolgens werd de wedstrijd rustig uitgevoetbald. Een belangrijke overwinning voor de equipe van Peter Horselenberg, die volgende week moet aantreden tegen mede degradatiekandidaat Robur et Velocitas.

Opstelling Twenthe 2: Koeieboer; Mart, Michiel, Huub, Stephan; Rogier (Luuk 50`), Job, Wessel (Noah 60`); Robin (Lucas 46`), Tijmen, David.

Bericht geplaatst op zondag 10 maart 2019 om 18:30u10-03-2019 @ 18:30u | Link