Twenthe 1 onderuit tegen HVV Hengelo

Ons eerste elftal is er ook zondagmiddag niet in geslaagd om het tij te keren. Op eigen veld werd er met 1-4 verloren van HVV Hengelo. Na een 2-0 achterstand kon Ruud Vehof nog iets terugdoen maar in de tweede helft liepen de ongeslagen gasten uit Hengelo uit naar 1-4. Door het resultaat staat Twenthe 1 op de dertiende plek in de vierde klasse B.

Twenthe begon helemaal niet onverdienstelijk aan het duel met HVV Hengelo 1, dat de voorgaande drie wedstrijden in winst had weten om te zetten. Na een kwartier spelen zorgde dramatisch verdedigen er echter voor dat de gasten op voorsprong kwamen en de achterstand bleek een verlammende werking te hebben op de defensie van ons eerste elftal. Vijf minuten later kopte Hengelo de 0-2 binnen en leek de kans op een positief resultaat vervlogen.

Ruud Vehof bracht echter direct na de tweede tegengoal de spanning weer terug door de aansluitingstreffer aan te laten tekenen. Beide ploegen hielden elkaar de rest van de eerste helft in evenwicht zodat er met een kleine achterstand aan de thee kon worden begonnen.

Na rust had Twenthe wel de intentie om op de gelijkmaker te jagen maar aanvallend voetbal lijkt een te grote druk op de eigen defensie te leggen. Hengelo stichtte gevaar via de tegenstoten en leek de wedstrijd, een kwartier na rust, te beslissen door de 1-3 binnen te schieten. Het geloof en de overtuiging verdwenen uit de spelers van Twenthe 1 en Hengelo wist tien minuten voor rust nogmaals het doel te vinden.

Door deze nederlaag bezet het eerste elftal de dertiende plek in de vierde klasse A. Volgende week mag ons eerste op bezoek bij nummer twaalf VOSTA dat vandaag haar eerste wedstrijd van de competitie won tegen TVV.

Bericht geplaatst op zondag 5 oktober 2014 om 23:20u05-10-2014 @ 23:20u | Link