Corona maatregelen

Beste leden, trainers, vrijwilligers, ouders/verzorgers, bezoekers of anderszins betrokkenen van vv Twenthe.

De coronamaatregelen zijn versoepeld. Onderstaand een overzicht met alle geldende spelregels zoals wij deze bij vv Twenthe hanteren. Deze vervangen alle vorige regels.

Basisregels voor iedereen
  • Was vaak en goed uw handen, schud geen handen;
  • Houd buiten het sporten om zoveel mogelijk afstand van anderen;
  • Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen;
  • Volg instructies van personeel en bestuur ALTIJD op;
  • Heb je Corona klachten opgelopen direct NA je bezoek aan vv Twenthe en/of je had Corona tijdens je bezoek zonder dat je het wist, laat dat dan weten aan ons. Mail naar info@vvtwenthe.nl;
  • Voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers geldt dat zij geen coronatoegangsbewijs hoeven te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, ouders die meerijden, onderhoudsprofessionals en vrijwilligers achter de bar.
Voetbal inhoudelijk
  • Wedstrijden tegen andere clubs zijn toegestaan. De competitie gaat dus ook weer van start.
  • Kleedkamers, toiletten en douches zijn open.
  • Als het nodig is voor de sportbeoefening is 1,5 meter afstand voor personen vanaf 18 jaar niet verplicht. Na het sporten is 1,5 meter afstand houden wel verplicht.
  • Er is geen beperking in de groepsgrootte bij het beoefenen van de sport. Daarom hoeft er bij trainingen geen rekening gehouden te worden met de maximale groepsgrootte.
Coronatoegangsbewijs verplicht
  • Een coronatoegangsbewijs is verplicht voor sporters van 18 jaar en ouder en voor publiek. De verplichting geldt alleen bij het betreden van de binnenruimtes zoals de kantine, kleedkamers en toiletten.
  • Een coronatoegangsbewijs is niet verplicht voor vrijwilligers of andere personen op het moment dat zij een functie voor de club vervullen.
Mondkapje verplicht
  • Bij verplaatsing in alle genoemde binnenruimtes (kantine en kleedkamers) is het dragen van een mondkapje vanaf 13 jaar verplicht.
Regels kantine
  • De kantine is open tot uiterlijk 21.45 uur.
  • Voor het bezoeken van de kantine geldt dat je plaatsneemt op één van de zitplaatsen op 1,5 meter van elkaar. Zodra je zit mag het mondkapje af.
Corona team vv Twenthe:
  • Robin Kemper (0653769280)
  • Raymond Wolbers (0655308200)
  • Marc van den Burg (0613137023)

Met alle zorgvuldigheid hebben wij deze briefing voor u opgesteld en hopen wij u hiermee zo compleet mogelijk te hebben kunnen informeren. Voor meer informatie kunt u altijd de websites van de KNVB en het RIVM alsmede de noodverordening van de veiligheidsregio Twente raadplegen en kunt u altijd contact opnemen met één van de leden van het Corona team of één van de bestuursleden die vervolgens het Corona team zullen informeren.

Per vereniging kan de uitvoering verschillen. Alle verenigingen doen hun best om de maatregelen goed in te vullen. Respecteer dat en volg de regels. Gebruik daarbij ook je gezond verstand en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Bestuur en Corona team vv Twenthe