JO17-1 door overwinning nog steeds op kampioenskoers

De opdracht voor de JO17-1 was simpel. Nog twee wedstrijden winnen en ze zijn kampioen. Te beginnen met de thuiswedstrijd tegen BWO afgelopen zaterdag. Eindelijk kon dat weer eens met een volledig fitte selectie, iets wat de eerste seizoenshelft maar weinig voorgekomen is.

De start van de wedstrijd was degelijk. JO17-1 had de volledige controle over de wedstrijd, gaf niks weg, maar wist ook zelf nog weinig gevaarlijk te worden. Ondanks wat kleine kansen stond het na een half uur nog 0-0, waarna besloten werd iets meer druk te zetten op de tegenstander.

Dat sorteerde meteen effect. Twee minuten later werd de bal goed veroverd op het middenveld en Laszlo de diepte in gestuurd. Met een uitstekende voorzet bereikte hij Paul, die simpel wist binnen te tikken, 1-0. Ondanks een fantastisch schot van Nick op de binnenkant van de paal, bleef het tot de rust bij 1-0.

Na rust werd er nog meer druk gezet op BWO en dat leverde al snel een goal op. Paul ging goed door op de twijfelende keeper, veroverde de bal en schoof deze in de lege goal, 2-0. Daarmee was het verzet van de tegenstander ook meteen gebroken.

In de minuten die volgden liepen we snel uit naar een grote voorsprong. Een fantastische vrije trap van Nick betekende 3-0, waarna Jarno op aangeven van Stein en Adam de score met twee doelpunten wist uit te breiden naar 5-0. De wedstrijd was beslist en daarmee leken de jongens wel tevreden te zijn, want veel gebeurde er niet meer. In de slotfase redde Teun nog een keer knap om zijn doel schoon te houden.

Het is te hopen dat de laatste wedstrijd die nog gespeeld moet worden, na de winterstop ingehaald kan worden. Daarbij rekenen we op medewerking van onze Goorse buren, want uitgerekend deze pot spelen we de derby tegen GFC. Uiteraard is één en ander ook afhankelijk van de dan geldende maatregelen.

Bericht geplaatst op zondag 19 december 2021 om 18:52u19-12-2021 @ 18:52u | Link