Vertrouwenspersoon

Vertrouwenspersonen

Binnen v.v. Twenthe kennen we een tweetal vertrouwenspersonen. De vertrouwenspersonen zijn onafhankelijk van het bestuur en zullen altijd open staan om te luisteren naar jouw verhaal of klacht bij een incident. Daarna bekijken ze samen met jou welke stappen ondernomen kunnen worden om tot een oplossing te komen. Alle informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Als je dit als melder niet wilt, worden persoonlijke gegevens aan niemand doorgegeven. Bovendien is er altijd toestemming nodig van de betrokkene voordat er vervolgstappen worden gezet. Het belang van de betrokken persoon staat voorop, met als doel om problemen zo snel mogelijk op te lossen zodat veilig en plezierig samen sporten, of samen werken, voorop komt te staan!

De vertrouwenspersonen zijn:

Ben Bekhuis: 06-30227817 / benbekhuis1964@gmail.com

Leonie Roering: 06-30251156 / Leonie.Horselenberg@caiway.net

Even voorstellen: Ben Bekhuis

"Een tijd geleden werd ik door het bestuur van Twenthe gevraagd om na te denken over de functie van vertrouwenspersoon binnen de club. Na een korte bedenktijd heb ik toegezegd om dit te doen omdat ik het belangrijk vind dat een voetbalvereniging enkele onafhankelijke personen in huis heeft om in moeilijke situaties leden verder te kunnen helpen. Graag wil ik mij even voorstellen:"

"Mijn naam is Ben Bekhuis en sinds kort ben ik naast Leonie Roering aangesteld als één van de twee vertrouwenspersonen binnen Twenthe. Ik ben werkzaam in een commerciële functie binnen de vlees- en foodbranche. Daarnaast ben ik getrouwd met Petra en heb vier volwassen kinderen waarvan er ook twee actief zijn binnen de vv Twenthe. In het verleden heb ik zes jaar de functie van voorzitter binnen de club mogen vervullen en nog steeds ben ik actief als vrijwilliger binnen de club, bijvoorbeeld als seniorenleider en jeugdtrainer. Zowel vanuit de achtergrond van mijn werk als vanuit vrijwilligers-functies uit het verleden heb ik veel te maken gehad met het begeleiden van jonge mensen en jeugdleden. Zoals bij het begeleiden van stages en het helpen bij opleidingen."

Veilig:

Het is een belangrijke zaak dat sportende leden, zeker kinderen, maar ook vrijwilligers zich veilig en prettig voelen binnen de vereniging. Voor ongewenst gedrag zoals pesten, discriminatie, agressie of seksuele intimidatie mag geen ruimte zijn binnen de club. Hiervan moeten we ons bewust zijn en elkaar op aanspreken. Mocht dit niet voldoende zijn dan is het belangrijk dat ouders, spelers, vrijwilligers of wie dan ook, terecht kunnen bij één vertrouwenspersonen die luistert naar het verhaal en verder helpt bij het oplossen van problemen."

Met sportieve groet,
Ben Bekhuis