Twenthe JO13-1 bijt van zich af tegen de nummer 1

Na toch wel een moeizame start in de competitie lijkt het tij te keren voor JO13-1.

Het team bestaande uit Guus, Matt, Stijn, Brett, Ivar, Tim v K, Ties, Tim K, Mikèl, Swen, Bjorn Pim, Julian en Bram moest bij start van de competitie toch nog wel erg wennen en dan met name aan de grote van het veld. De afgelopen jaren heer en meester op het halve veld en ja…dan is zo`n heel veld ook wel erg imponerend. En dan ook nog uitkomen in de 1e klasse…..POEH!!!

De eerste wedstrijden verloren. Niet dik verloren…maar net aan. Dat maakt voor de punten niet uit, maar wel voor het gevoel. De tegenstanders in de eerste wedstrijden bleken ook gelijk de zwaarste te zijn in de poule. Gelukkig is de motivatie en inzet altijd meer dan 100% bij spelers, trainer Gert en leiders Rudie en Jürgen.

Af en toe een lading positiviteit erin vanuit de leiders en trainers en langzaam begon het te draaien met een gelijkspel tegen Neede gevolgd door een winstpartij thuis tegen NEO. De weg omhoog is ingezet.

En dan: 9-11-2019…de wedstrijd tegen de , op dat moment, nummer 1 in de competitie: Trias JO13-1

Iedereen ging erheen met de gedachte: die gaan we verliezen. Echter in de 1e helft bleek Trias, alhoewel ze goed konden voetballen, een tegenstander te zijn waar je wel tegen kon voetballen en zelfs wel eens een puntje bij kunt scoren.

De 1e helft vanuit Twenthe was aarzelend. Trias kreeg teveel ruimte en was sterk in de aanval echter werd er niet gescoord. Vanuit een dood spel moment weet Trias te scoren. Een beetje een gelukje maar hij zit wel. Twenthe kwam langzaamaan in de wedstrijd in de 1e helft. De 1-1 hing in de lucht.

Rust….ff tot zinnen komen, wat drinken (top geregeld bij Trias!) en een banaantje voor de nodige energie. Beetje op de jongens inpraten. Hier is wat mogelijk boys! In ieder geval meer dan een verliespartij. Boys hadden zin in de 2e helft. Vol energie weer het veld op.

En in de 2e helft….een volledig ander Twenthe. Iedereen stond waar ie moest staan en gaf 110%. Een vrije schop op een zeer mooie plek na een overtreding op Tim v K. Julian treedt aan en trapt hem feilloos binnen. Fantastisch….1-1. Maar Twenthe ging door…en Trias schoot in paniek. En toen….vanuit een mooie steekpass weet Julian de keeper uit te spelen en de 1-2 te scoren. WAUW!!

Trias bleef aandringen en waren gevaarlijk in de aanval. Maar Twenthe stond als een huis in aanval, middenveld en verdeding!

De 3 punten gingen mee naar Goor!!

Volledige ontlading bij de boys. De meegereisde supporters hebben een fantastische wedstrijd gezien! En ja…daar hoort natuurlijk een welverdiende beloning bij!

Moraal van het verhaal:

ALLES IS MOGELIJK ZOLANG JE ER ALS TEAM DE SCHOUDERS ONDERZET EN POSITIEF BLIJFT

Bericht geplaatst op maandag 11 november 2019 om 09:05u11-11-2019 @ 09:05u | Link