JO15-1 houdt WVV knap van kampioenschap af

vv Twenthe jo15-1

Afgelopen zaterdag trad v.v. Twenthe JO15-1 aan voor de laatste wedstrijd in de najaarsreeks. Hoewel er voor de Tricolores niet veel meer op het spel stond, gold het tegenovergestelde voor de tegenstander. WVV JO15-1 kon namelijk het kampioenschap binnen slepen. Bij winst wisten zij zeker dat zij de titel zouden pakken, bij een ander resultaat waren de Hengeveldenaren afhankelijk van het resultaat van concurrent Vosseveld.

Hoewel er voor onze jongens niks meer op het spel stond, waren zij zeer gemotiveerd om WVV van de titel af te houden. Aangezien in de bekerpoule nipt verloren was van de opponent uit Hengevelde, speelden ook revanchegevoelens daarbij nog een rol. Om precies 13.15u floot Prins Carnaval en kersvers Club van 100-lid, Mark Escher, voor de start van het duel. Een chaotisch eerste kwartier, met vooral heel veel duels en weinig goed voetbal, speelde zich af op het hoofdveld in Hengevelde. Een vrije trap van zo`n 30 meter werd door Jarno keihard op doel geschoten, maar helaas spatte het schot uiteen op de lat. Twenthe was feller en kreeg na 20 minuten spelen hiervoor de verdiende beloning. Uit een corner bleef de bal hangen in de kluts, waarna spits Thijmen de bal controleerde en simpel binnenschoot. Ruim een minuut later was het alweer raak. Na een uitstekende aanval wist Bram één op één met de keeper rustig te blijven, 0-2. Dat was ook de ruststand. In de rust werd een groot compliment gemaakt aan de jongens voor de geleverde strijd.

Na rust werd het wedstrijdbeeld in eerste instantie niet heel veel anders. Veel fysieke duels, weinig goede aanvallen en daaruit voortvloeiend weinig kansen waren het gevolg. Met nog 25 minuten te spelen ging WVV één op één spelen en daardoor kwam JO15-1 flink onder druk te staan. Met nog een kwartier te gaan maakte WVV de 1-2, waarna duidelijk was dat het nog even zou gaan stormen op sportpark Rupert`s Erve. Toch was het Twenthe dat de grootste kans kreeg om het duel te beslissen. Laszlo, die ons opnieuw versterkte vanuit O15-2, schoof de bal alleen voor de keeper net voorlangs. Hoewel Twenthe het steeds lastiger kreeg, leek de ploeg toch stand te houden. In de laatste minuut moesten zij echter toch het onderspit delven, toen een corner niet goed werd verwerkt in het vijfmeter gebied en een WVV-aanvaller eenvoudig binnen kopte, 2-2. Vlak hierna floot de prima leidende scheidsrechter Escher voor het einde.

Voor WVV een flinke deceptie, helemaal toen zij later op de middag hoorden dat concurrent Vosseveld nipt had gewonnen van Delden, waardoor de Hengeveldenaren genoegen moeten nemen met een tweede plaats op de ranglijst. Twenthe verdient de complimenten voor de aan de man gebrachte strijdlust en sleepte een terecht punt binnen. Zaterdag wordt de eerste seizoenshelft afgesloten met een gezamenlijk uitje naar FC Twente - Vitesse, waarna van de winterstop genoten kan worden.

Bericht geplaatst op maandag 9 december 2019 om 11:36u09-12-2019 @ 11:36u | Link