Twenthe wint van heel matig Rietmolen na cadeautje

Voor de eerste competitiewedstrijd nam ons eerste elftal het vanmiddag op tegen Rietmolen. Met een geheel fitte selectie, met uitzondering van de langgeblesseerde Simon Hevink, kon trainer Mark Bolink de strijd aan gaan.

De eerste 75 minuten waren van beide kanten weinig verheffend. Een wedstrijd zonder kansen voltrok zich op Sportpark De Wieken. In de 77e minuut kwam er dan toch wat roering. Een diepe bal op de buitenspel staande Jelmer Plegt werd afgevlagd, maar de scheidsrechter nam dat signaal niet over, mede omdat de grensrechter van Rietmolen hem al een aantal keer had gefopt. Het daaropvolgende commentaar van Rietmolense zijde leidde tot een indirecte vrije bal op de rand van de 16-meter. Na een klein tikje van Stef Eland mikte Jeffrey Asbroek de bal overtuigend in de hoek, 0-1.

In de resterende minuten werd het nog wel even spannend. Eerst redde doelman Bas Zweers uitstekend op een vrije trap. Even later werd een verre ingooi van Rietmolen goed ingekopt, maar gelukkig bracht de binnenkant van de paal redding. In blessuretijd kon de ingevallen Luuk Freriksen de beslissing brengen, echter kwam hij niet aan schieten toe. De eerste drie punten zijn dus binnen voor ons vlaggenschip.

Bericht geplaatst op zondag 20 september 2020 om 16:02u20-09-2020 @ 16:02u | Link