Forse nederlaag Twenthe II

Het tweede team van Twenthe Goor heeft opnieuw een nederlaag geleden. VIOD uit Doetinchem was zondag met 5-1 te sterk voor de ploeg van trainer Peter Horselenberg. Halverwege was het nog 1-0 in het voordeel van vv Twenthe door een doelpunt van Tijmen van Wissing.

Met de licht geblesseerde Dennis ter Haar op de bank én Ronald Westerik in de basis begon Twenthe redelijk aan het duel tegen VIOD, een der toppers in de competitie. Hoewel de bezoekers het meeste balbezit hadden, kwam de thuisploeg verrassend op voorsprong. Na een goede actie aan de rechterkant van Wessel Schreijer kwam de bal voor de voeten van aanvoerder Tijmen van Wissing. Hij faalde niet, 1-0. Die voorsprong wist Twenthe vast te houden tot aan de rust zonder zelf nog echt gevaarlijk te worden.

Slordige tweede helft

Na de hervatting begon Twenthe beroerd. Slordig balverlies, verkeerde passing en slappe duels waren de ingrediënten voor een moeilijke openingsfase in de tweede helft. VIOD kreeg een aantal goede kansen, maar toch bleef Twenthe overeind. Tot de zestigste minuut; Tijmen van Wissing leverde de bal (na een blessurebehandeling) erg knullig in bij de verkeerde VIOD-speler, waarna de defensie van Twenthe niet rekende op een snelle omschakeling, 1-1. Na de gelijkmaker volgde al snel de 1-2. Doelman Nick Koebrugge ging onder de bal door, waarna de spits gemakkelijk het net kon vinden. De defensie kreeg daarna geen grip op de buitenspeler, die een plaag bleek voor de Tricolores. Al snel werd het 1-3. Wessel Schreijer had nadien de uitgelezen mogelijkheid om de aansluitingstreffer aan te tekenen, maar hij verslikte zich in de doelman.

Niet veel later werd het duel definitief beslist na een simpele lange bal, 1-4. In de laatste minuut ontsnapte doelman Nick Koebrugge nog aan de rode kaart toen hij een doorgebroken speler naar de grond tackelde. Hij kreeg slechts geel. De vrije trap ging vervolgens via de rug van Sem Spoelder in het doel. Symptomatisch voor de wedstrijd, waarin de ploeg van trainer Peter Horselenberg voorin geen vuist kon maken en gemakkelijk de goals schonk aan de bezoekers.

Opstelling Twenthe:
Nick Koebrugge, Ronald Westerik, Nino Spoelder, Bjorn Huistede, Niek Semmekrot (Mathijs Droste), Remco Kingma (Dennis ter Haar), Sem Spoelder, Kevin van den Burg (Cem Canan), Wessel Schreijer, Tijmen van Wissing en Guus Lummen.

Bericht geplaatst op maandag 3 november 2014 om 16:39u03-11-2014 @ 16:39u | Link