Twenthe E1 is kampioen!

In een zinderende finale speelde Twenthe E1 gelijk tegen Holten E1 met 5-5. Twenthe E1 moest vandaag minimaal gelijk spelen en dat lukte, maar ze kropen door het oog van de naald. Er was veel publiek naar deze wedstrijd gekomen. Natuurlijk familie en vrienden, maar ook andere teams van Twenthe zaten langs de zijlijn. Twenthe D1 had zelfs de wedstrijd verplaatst om de kampioenswedstrijd tot het einde mee te kunnen maken. Tot grote schrik van het publiek kwam Holten met 0-1 op voorsprong.

Nog voor rust kon Twenthe E1 de gelijkmaker scoren. Kort na rust kwam Twenthe op voorsprong en bouwde de voorsprong geleidelijk uit naar 4-1. Holten zette er een tandje bij, want alleen met winst op Twenthe konden zij nog kampioen worden. Het aanvallende spel brak Twenthe op en Holten kwam terug tot 4-3. Twenthe scoorde 5-3, maar met nog drie minuten op de klok wist Holten gelijk te maken. De laatste minuut was een horror. Oma’s durfden niet meer te kijken, opa’s hielden hun adem in, vaders en moeders hielden elkaar vast, leiders keken angstig op de klok en de jongens van Twenthe peerden alles weg wat voor hun voeten kwam. De vulkaan van vreugde kwam tot uitbarsting toen de scheidsrechter voor de einde van de wedstrijd floot.

Twenthe E1 wil langs deze weg voorzitter Ben Bekhuis bedanken voor de huldiging, FS Solutions (Peter) voor de sponsoring en voor de mooie kampioenshirts en scheidsrechter Jan Weernink voor zijn deskundig fluiten. Jan was gevraagd door E1 om deze wedstrijd te fluiten vanwege de belangen van beide teams. Als bedankje kreeg Jan een mooie bos bloemen. Na de huldiging ging Twenthe E1 op de platte wagen door Goor en genoten zij daarna van een heerlijk patatje. Ze hebben flink genoten! Alle ouders bedankt voor de organisatie!

Bericht geplaatst op zondag 16 november 2014 om 21:01u16-11-2014 @ 21:01u | Link