Twenthe 1 ruim langs Wilhelminaschool

Mark Nijland kreeg, dankzij zijn hattrick, na afloop de wedstrijdbal overhandigd

Ons eerste elftal heeft vanmiddag een uitstekende overwinning geboekt op Wilhelminaschool. Mark Nijland was de grote man aan Twenthe-zijde en nam drie doelpunten voor zijn rekening. Jeffrey Asbroek zorgde voor de andere twee treffers.

In de beginfase van de wedstrijd hielden beide ploegen elkaar uitstekend in evenwicht. In de tweeëntwintigste minuut wist Mark Nijland Twenthe 1 op voorsprong te zetten door een vrije trap binnen te schieten. Vijf minuten later was de blonde aanvaller wederom trefzeker toen hij een afgemeten voorzet van Jasper Groothuis uitstekend in het doel kopte. Vijf minuten voor rust maakte Mark zijn hattrick compleet. Ditmaal was het Jeffrey die een goede lage voorzet afleverde die door Mark eenvoudig binnen kon worden geschoven.

De 3-0 voorsprong leidde er niet toe dat Wilhelminaschool de hoop verloor. De ploeg uit Hengelo kwam goed uit de kleedkamer en was een kwartier na rust trefzeker. Een vrije trap werd zeer hard achter de uitstekend keepende Marc Staman geschoten. Wilhelminaschool ging opzoek naar de aansluitingstreffer maar zover liet de defensie van ons eerste elftal het niet komen. Jasper en Roy Vrielink stonden aan de basis van de vierde treffer van Twenthe 1 waardoor de wedstrijd in het slot werd gegooid. Roy bediende Jasper op uitstekende wijze en leverde een scherpe voorzet af. Jeffrey reageerde alert bij de tweede paal en wist het leder in het doel te glijden. Het slotakkoord was ook voor Jeffrey die in blessuretijd alleen op de doelman van Wilhelminaschool af kon gaan en niet faalde.

Volgende week moet de ploeg van Michiel Mensink op bezoek bij GFC, dat op de ranglijst één plaats boven Twenthe 1 vertoeft.

Bericht geplaatst op zondag 30 november 2014 om 20:27u30-11-2014 @ 20:27u | Link