Onnodig puntenverlies VV Twenthe 4 in derby

VV Twenthe heeft zondag met 4-4 gelijk gespeeld tegen Hector 4. Op sportpark Het Piepwillem was de ploeg van het succesvolle duo Joost en Damy in de eerste helft heer en meester. Boulos Kourie zorgde met een fraaie boogbal voor de verdiende openingstreffer, waarbij aangetekend moet worden dat de doelman van de bezoekers niet geheel vrijuit ging. Niek Haafkes zorgde vervolgens niet veel later voor een veilige marge: 2-0.

Hector kwam vervolgens echter terug in de wedstrijd, nadat de bezoekers ‘profiteerden’ van een theekransje bij de thuisploeg. De spelers van VV Twenthe 4 besloten bij een blessurebehandeling van een Hectoriaan om massaal water te gaan drinken bij de zijlijn, waarna scheidsrechter Huistede vervolgens besloot om niet te wachten totdat alle (treuzelende) spelers weer in het veld stonden. Keeper Jorn Leusink was vervolgens kansloos bij het afstandsschot: 2-1.

De thuisploeg hield echter het betere van het spel en de marge werd uiteindelijk weer vergroot tot twee treffers, nadat Niek Haafkes een vlot lopende aanval via de rechterkant succesvol wist af te ronden: 3-1. Door een slippertje van centrumverdediger Tom Heijmer (een graag geziene gast in het uitgaansleven, zo ook zaterdagnacht), die op fraaie wijze werd afgestraft door Hector-uitblinker Jeroen van Koolwijk, gingen beide ploegen met een 3-2 stand de rust in. Overigens moest ‘Patsboem’ Jelle de strijd in de eerste helft al voortijdig staken na een grove charge van een gefrustreerde Hector-verdediger, die probeerde om ‘de bal te raken’ maar het vizier niet op scherp had staan.

Na de rust viel er bij beide ploegen weinig meer te genieten. Hector leek het wel goed te vinden na de treffer van ‘pinchhitter’ Guus Alink, waardoor VV Twenthe 4 op een verdiende overwinning leek af te stevenen. Nadat diezelfde Guus een kans voor open doel om zeep had geholpen, kwamen de bezoekers echter weer terug in de wedstrijd. De thuisploeg liep alleen maar achteruit en slaagde er zelf niet meer in om een geslaagde aanval op te zetten. Jeroen van Koolwijk nam de bezoekers (opnieuw) bij de hand en was met twee knappe acties verantwoordelijk voor de 4-4 eindstand. Beide ploegen zorgden na afloop overigens nog voor een gezellige derde helft in de kantine, mede dankzij een smakelijk buffetje van Holtmaat.

Bericht geplaatst op maandag 2 maart 2015 om 17:33u02-03-2015 @ 17:33u | Link