Twenthe 1 onderuit tegen koploper Het Centrum

Twenthe 1 heeft zondagmiddag geen punten weten over te houden aan de ontmoeting met koploper Het Centrum. Op eigen veld ging ons eerste elftal met 2-4 ten onder. Tijdens het nuttigen van de thee leidde Twenthe 1 nog met 2-1 maar na rust wisten de gasten uit Enschede de stand om te draaien.

Michiel Mensink moest puzzelen om de verdediging op orde te krijgen. Ruud Vehof moest de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan wegens een blessure en Elmar Gierveld zat een schorsing uit na zijn gele kaart van vorige week. Om van achteruit verzorgd voetbal te kunnen spelen begon Roy Vrielink centraal achterin. Twenthe begon goed aan de wedstrijd en het verschil op de ranglijst was aan het begin van de wedstrijd niet zichtbaar. Het was Wouter Leusink die ons eerste elftal zelfs op 1-0 wist te schieten. Dezelfde Wouter Leusink kreeg, na een onoplettendheid in de verdediging van Het Centrum, zelfs de mogelijkheid om de score uit te breiden maar hij zag zijn schot naast gaan. Op slag van rust kreeg Het Centrum de kans om vanaf de strafschopstip de stand gelijk te trekken en deze buitenkans lieten de gasten niet onbenut. Ver in blessuretijd van de eerste helft nam ons vlaggenschip echter weer de leiding nadat Simon Hevink de bal uit een corner op het hoofd wist te leggen van Mark Nijland die bekwaam afrondde.

Te snel na rust kwam de koploper weer langszij en werd het spel van Het Centrum ook gevaarlijker. Twenthe wist nauwelijks nog gevaarlijk te worden in de tweede helft en de behendige buitenspelers van Het Centrum zorgden voor constant gevaar. De fraaie 2-3 was dan ook de genadeklap voor ons eerste elftal. Na deze treffer bleven de gasten de wedstrijd te controleren en wisten aan het einde van de wedstrijd ook nog uit te lopen naar 2-4.

Door deze nederlaag blijft Twenthe 1 op de zevende plek staan in de vierde klasse B. Volgende week mag ons eerste elftal weer aantreden op eigen veld. Dan komt het eerste team van Barbaros op bezoek.

Bericht geplaatst op maandag 16 maart 2015 om 00:24u16-03-2015 @ 00:24u | Link