Twenthe 2 wint ook thuiswedstrijd van GFC

Geen kampioenschap of periode dit seizoen, maar het tweede elftal van Twenthe mag zich wel het beste beloftenteam van Goor noemen. Nadat de ploeg van trainer Peter Horselenberg eerder dit seizoen GFC 2 al in een uitduel versloeg (1-3), was Twenthe 2 afgelopen zondag op ’t Piepwillem ook te sterk voor de rood-zwarten, 3-0.

Twenthe 2 moest het in eigen huis stellen zonder de twee topschutters. Guus Lummen gaf door voorkeur aan een vakantie in de zon in plaats van een derby op het scherpst van de snede, terwijl Tijmen van Wissing liever naar wat rondhuppelende huismoeders in Enschede wilde kijken. Trainer Peter Horselenberg had echter voldoende spelers, die wel zin hadden in een burenruzie met GFC. Ook keerde doelman Nick Koebrugge terug van blessureleed en kon Mart Broekkamp ondanks een gebroken pink weer spelen.

Voor Twenthe 2 stond er sportief niet veel meer op het spel in de competitie. De Goorse ploeg is al zeker van lijfsbehoud in de derde klasse, maar een stapje omhoog zit er dit seizoen niet in. Toch is een derby altijd een wedstrijd die iedereen wil winnen. Twenthe 2 nam dan ook met niets minder genoegen dan drie punten. De eerste kans was al binnen een minuut voor de thuisploeg, maar Wessel Schreijer wist niet te scoren. De eerste helft was echter voor GFC. De gasten, die met een stuk meer ervaring aantraden dan Twenthe, hadden het meeste balbezit en kregen ook een aantal mogelijkheden. GFC wist niet te scoren, maar een van de eerste kansen aan de andere kant was wel raak. Schreijer ontsnapte aan de buitenspelval en passeerde de GFC-doelman met een fraaie lob.

Ondanks de 1-0 voorsprong was het voor Twenthe duidelijk dat er in de tweede helft uit een ander vaatje moest worden getapt. Dat gebeurde ook in het tweede bedrijf. De thuisploeg stond een stuk beter en gaf achterin nauwelijks meer iets weg. Na een uur spelen kwam Twenthe verdiend op een 2-0 voorsprong. Sem Spoelder werd gevloerd in het strafschopgebied en Wessel Schreijer benutte de toegekende penalty. Twenthe zat op rozen en kreeg mogelijkheden om de score verder uit te breiden. Alleen Wessel Schreijer wist nog te scoren en maakte daardoor een hattrick, 3-0.

Twenthe steeg door de overwinning naar de vijfde plek op de ranglijst. Komende zondag wacht voor de Tricolores de laatste wedstrijd van het seizoen. Dan komt nummer twee Witkampers op bezoek in Goor. Het duel op ’t Piepwillem begint om 11.00 uur.

Opstelling: Nick Koebrugge; Huub Averdijk, Bjorn Huistede, Mart Broekkamp, Erwin Morsink; Nino Spoelder, Sem Spoelder, Kevin van den Burg; Remco Kingma (Job Vaarhorst), Wessel Schreijer en Dennis Zuidersma (Okan Colak).

Bericht geplaatst op woensdag 22 april 2015 om 02:17u22-04-2015 @ 02:17u | Link