Twenthe speelt gelijk in Buurse

Ons eerste elftal heeft de tweede poule wedstrijd in het bekertoernooi met 2-2 gelijkgespeeld tegen vv Buurse. Twenthe 1 wist in de tweede helft een achterstand om te buigen in een voorsprong maar zag Buurse weer langszij komen. Voor ons eerste elftal wisten Jasper Groothuis en Tijmen van Wissing het net te vinden. GSV won in dezelfde poule met 2-1 van DEO waardoor Twenthe zondag een overwinning op GSV nodig heeft om door te gaan in het bekertoernooi.

In Buurse was de openingsfase voor de thuisploeg. De ploeg die afgelopen seizoen promoveerde naar de vierde klasse zag Robin Gerritsen, op de doellijn, de 1-0 voorsprong voorkomen. In de zevende minuut was het wel raak. Een te korte terugspeelbal werd door een aanvaller van Buurse onderschept en vakkundig afgerond. Na de achterstand kwam Twenthe 1 beter in de wedstrijd. Koen Morsink was dichtbij de gelijkmaker maar zag zijn kopbal op de doellijn gekeerd worden. Direct daarna was Buurse weer gevaarlijk en moest sluitpost Wouter Bekhuis ingrijpen toen een aanvaller één tegen één met hem kwam te staan.

Direct na rust werd Twenthe gevaarlijk via enkele goede acties van Jeffrey Asbroek, het ontbrak echter aan precisie bij de eindpass. Jasper Groothuis had ook een goede mogelijkheid op de gelijkmaker toen de bal na een mislukt schot van Michiel Wijnbergen voor zijn voeten belandde. Jasper leverde echter een soort gelijk schot af waardoor de doelman van Buurse niet hoefde in te grijpen. Twintig minuten na rust scoorde Twenthe eindelijk de verdiende gelijkmaker. Tijmen was er als de kippen bij toen de keeper van Buurse een rebound weg moest geven na een corner. Direct na de gelijkmaker had Twenthe de leiding kunnen nemen nadat Wouter Leusink uitstekend bediend werd door Tijmen. Wouter wist het leer echter niet optimaal te raken waardoor deze uitgelezen mogelijkheid geen treffer opleverde.

De voorsprong liet echter niet lang op zich wachten. Een verre uittrap van Wouter Bekhuis zorgde ervoor dat Tijmen met de bal richting vijandelijk doel kon opstomen. Tijmen had oog voor de meegelopen Jasper Groothuis en deze wist de bal vakkundig in het doel te schieten. Lang kon er echter niet genoten worden van de voorsprong. Enkele minuten later belandde een voorzet van de flanken bij een volledig vrijstaande aanvaller van Buurse die de bal hoog in het doel wist te werken.

Met een 2-2 stand werd het einde van de wedstrijd bereikt. Zondag speelt ons eerste de laatste poulewedstrijd in het bekertoernooi bij GSV. Doordat GSV vanavond wist te winnen van DEO is een overwinning zondag noodzakelijk om het bekertoernooi een vervolg te kunnen geven. De wedstrijd in Geesteren begint zondag om 14.00 uur.

Bericht geplaatst op dinsdag 25 augustus 2015 om 23:08u25-08-2015 @ 23:08u | Link