Extra aandacht voor onze jeugdscheidsrechters

Vrijdagavond 21 augustus is het nieuwe voetbalseizoen ook voor onze jeugdscheidsrechters afgetrapt met een scheidsrechters informatiebijeenkomst. Op initiatief en in goed overleg met het bestuur, JC, TC en scheidsrechter coördinator Robert Veehof is besloten om dit seizoen te starten met een begeleidings- en opleidingstraject voor onze jeugdscheidsrechters zodat we op de korte en lange termijn voldoende en gekwalificeerde clubscheidsrechters ter beschikking hebben binnen onze vereniging. Daarnaast leert de ervaring bij andere verenigingen dat opleiding en begeleiding het plezier en het leerproces van deze jonge clubscheidsrechters vergroot.

We gaan dus als vereniging proberen om de jongens zoveel en goed mogelijk te begeleiden het komend seizoen. Mark van het Bolscher zal dit samen met Robert, aangevuld met wisselende leden van de JC en TC, dit seizoen oppakken. De jongens worden eveneens voorzien van scheidsrechters kleding zodat de uitstraling uniform en professioneel is. Samen met de leiders van de jeugdteams zorgen we er dan samen voor dat ook onze jeugdscheidsrechters wekelijks op een positieve en plezierige manier hun steentje bijdragen aan de spelvreugde van onze jeugdleden en die van onze tegenstanders. Er is tevens een aanmoedigingsprijs voor deze jongens in het leven geroepen in de vorm van de ‘Johan Spenkelink jeugdscheidsrechters wisselbokaal’ die aan het eind van het seizoen uitgereikt zal worden aan hét jeugdscheidsrechters talent van dat seizoen. De familie Spenkelink heeft spontaan deze bokaal ter beschikking gesteld en hiermee houden we als vereniging heel graag Johan’s naam en faam als scheidsrechters coördinator blijvend in herinnering.

We wensen al onze (jeugd-)clubscheidsrechters een mooi seizoen!

Bericht geplaatst op woensdag 26 augustus 2015 om 18:18u26-08-2015 @ 18:18u | Link