Twenthe 1 pakt drie punten bij seizoensopening

Ons eerste elftal is vanmiddag uitstekend begonnen aan de competitie in de vierde klasse B. Op eigen veld werd Avanti Wilskaracht met 3-1 verslagen.

De basisopstelling van Twenthe 1 kende zondagmiddag geen verrassingen. Trainer Michiel Mensink begon met de opstelling waarmee hij in de voorbereiding naar deze competitiestart had toegewerkt. Tijdens het begin van de wedstrijd had ons eerste elftal een licht veldoverwicht maar het was Avanti dat de eerste kans wist af te dwingen. Keeper Wouter Bekhuis redde knap op een kopbal van de gasten. De eerste grote kans voor Twenthe 1 diende zich na zo’n twintig minuten spelen aan toen de keeper van Avanti een rebound moest weggeven na een schot van Roy Vrielink. Jeffrey Asbroek kreeg de bal voor zijn voeten maar wist het buitenkansje niet te benutten. Niet veel later was Jasper Groothuis dichtbij het openingsdoelpunt. Hij zag de doelman van Avanti ver voor zijn doel staan en schoot van ruime afstand rakelings naast. Toch was het Avanti dat de score opende op het PiepWill’m, keeper Wouter Bekhuis wist een gevaarlijke uitval van de gasten uit Glanerbrug nog te onderscheppen maar zag dat de bal via een Avanti speler toch het doel in kaatste.

Waar Twenthe vorige week bij GSV`63 een drinkpauze nodig had om de wedstrijd scherp te hervatten was het dit maal de rust die door trainer Mensink schijnbaar benut werd om het nodige vuur in de wedstrijd te brengen. Een getergd Twenthe kwam scherp uit de kleedkamer en werd enorm geholpen door Jasper Groothuis die een afgeslagen corner, direct na rust, in het vijandelijke doel wist te volleren. Enkele minuten later was Twenthe 1 wederom succesvol uit een corner. Ditmaal kreeg Avanti de bal niet uit het strafschopgebied. Het leer belandde wederom bij Jasper Groothuis voor de voeten, deze haalde weer uit maar zag zijn schot door Koen Morsink listig van richting worden veranderd. De doelman van Avanti werd kansloos achtergelaten en de voorsprong was een feit. In het verdere verloop van de tweede helft werd er vooral hard gewerkt om de voorsprong vast te houden. De defensie wist te voorkomen dat Avanti goede kansen kon creëren en richting het einde van de wedstrijd ontstond er meer ruimte voor onze rappe aanvallers. Tien minuten voor tijd was het Wouter Leusink die de beslissing op zijn schoen had nadat de keeper van Avanti een rebound weg moest geven, na wederom een inzet van Jasper Groothuis. Enkele minuten voor tijd werd de wedstrijd dan toch in het slot gegooid. Roy Vrielink vuurde een vrije trap af op het doel van Avanti en Jeffrey Asbroek had ditmaal geen moeite om de gegeven rebound binnen te schieten.

Door dit resultaat staat is ons eerste elftal de eerste lijstaanvoerder in de vierde klasse B. Volgende week gaat ons vlaggenschip op bezoek bij Rood Zwart dat vandaag met 2-1 verloor van SC Enschede. De wedstrijd op `De Scheetheuvel` begint om 14.30 uur.

Bericht geplaatst op zondag 6 september 2015 om 20:21u06-09-2015 @ 20:21u | Link