Twenthe 1 pakt drie punten in Delden

De overwinning tijdens de eerste competitiewedstrijd van Twenthe 1 tegen Avanti heeft zondagmiddag in Delden een goed vervolg gekregen. Op bezoek bij Rood Zwart wist ons eerste elftal de drie punten mee naar Goor te nemen.

Trainer Michiel Mensink moest de basiself, ten opzichte van vorige week, noodgedwongen op twee plekken aanpassen. Glenn Begieneman en keeper Wouter Bekhuis waren beide verhinderd. Martijn Busschers nam in Delden plaats onder de lat en Nino Spoelder opereerde als rechtsback. Ondanks de aanpassingen kende Twenthe een vliegende start. Een aanval uit het boekje zorgde na twee minuten al voor de openingstreffer. Spits Tijmen van Wissing werd ingespeeld en stuurde Jeffrey Asbroek weg die zijn voorzet afleverde bij Jasper Groothuis. Deze kende geen twijfel en schoot fantastisch binnen. Geruggesteund door de vroege voorsprong speelde ons eerste team een uitstekende eerste helft. Vooral Jeffrey was een ware plaag voor de rechtsback van Rood Zwart. Jeffrey stond ook aan de basis van de 0-2. Hij werd goed weggestuurd door Robin Gerritsen en had wederom weinig moeite om zich van zijn tegenstander te ontdoen. Zijn strakke voorzet werd door een verdediger van Rood Zwart onberispelijk achter de eigen doelman geschoten. Met deze geruststellende 0-2 voorsprong kond ons vlaggenschip aan de thee.

De tweede helft kende echter een ander beeld. De Deldenaren kwamen getergd uit de kleedkamer en middels een knappe redding wist Martijn Busschers een snelle aansluitingstreffer te voorkomen toen een Rood Zwart aanvaller van dichtbij kon inkoppen. Later kwam de aansluitingstreffer er toch nadat Martijn een vrije trap verkeerd inschatte en het leer ineens het doel in zag verdwijnen. Rood Zwart ging op jacht naar de gelijkmaker maar het was wederom Jasper Groothuis die Twenthe 1 weer op een comfortabele voorsprong wist te zetten. Een afgeslagen corner viel bij hem voor de voeten en wederom wist hij fantastisch in te schieten. Opmerkelijk is dat dit al het derde doelpunt is dit seizoen dat ons eerste scoort uit een afgeslagen corner. Rood Zwart rechtte echter de rug en ging weer vol strijd op zoek naar de aansluitingstreffer. Wouter Leusink en zijn directe tegenstander maakten dit echter niet meer op het veld mee. Het duo werd door de scheidsrechter weggestuurd nadat ze het met elkaar aan de stok hadden gekregen. Vlak voor tijd moest ons eerste elftal nog een tegentreffer incasseren maar de minimale voorsprong kon tot het eindsignaal worden vastgehouden zodat Twenthe 1 na twee wedstrijden de maximale score heeft behaald.

Volgende week ontvangt ons eerste elftal zustervereniging Hector. Om 14.00 uur zal er op ons complex worden afgetrapt.

Bericht geplaatst op maandag 14 september 2015 om 19:26u14-09-2015 @ 19:26u | Link