Twenthe C2 met 3-0 te sterk voor Achilles’12 C3

Zaterdag 26 september kwam Achilles’12 C3 uit Hengelo op bezoek bij Twenthe C2. Dat de sfeer binnen Twenthe C2 goed is was te merken aan de ontspannen sfeer tijdens de warming-up. Onder een stralende zon en een lekker muziekje op het veld werd er een goede warming-up neer gezet. Bij Twenthe ontbrak Fabian vanwege een bruiloft in Duitsland. Pepijn maakte zijn rentree in de basis na een periode met kleine blessures.

Twenthe begon prima aan de wedstrijd en stond verdedigend goed opgesteld. De eerste helft was van beide kanten redelijk tam en er gebeurde eigenlijk niet zo veel. Waardoor de rust opgezocht kon worden met de brillenstand op het scorebord (0-0).

Twenthe kwam erg sterk uit de kleedkamer. Yusuf werd vrijwel direct vanaf de aftrap de diepte ingestuurd en kwam goed naar binnen. Hij twijfelde niet en schoot de bal hoog in het dak van het doel en bracht de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Twenthe kreeg steeds meer de controle over de wedstrijd en zag in de 42e minuut een verwoestend schot van Rob op de lat uitéén spatten.

Het duurde tot de 50e minuut voordat de 2-0 op het scorebord kwam. Uit een corner van Rob wist Yusuf de bal binnen te koppen met een snoekduik. Tijdens het scoren kwam een tegenstander met zijn noppen tegen het hoofd van Yusuf. De man van de wedstrijd moest helaas vroegtijdig het veld verlaten met een hoofdblessure. Bij de spelers van Achilles’12 C3 liepen de frustraties hoog op en elke beslissing van de goed leidende scheidsrechter werden beantwoord met een hoop gezeur.

Het slotakkoord was voor aanvoerder Rob. Met een G-E-W-E-L-D-I-G-E vrije trap vanaf 22,5 meter die via de binnenkant van de kruising in het doel verdween, zorgde hij voor de 3-0 voorsprong. Hij dingt met deze goal (nu al) mee naar het doelpunt van het seizoen.

Een matige eerste helft werd opgevolgd met een uitstekende tweede helft. Twenthe liet zien dat zij op de nul konden spelen en het positiespel ook aardig verzorgd was. Twenthe begint dus goed aan de competitie met 6 punten uit 3 wedstrijden.

Bericht geplaatst op maandag 28 september 2015 om 16:06u28-09-2015 @ 16:06u | Link