Twenthe u-21 verliest eerste wedstrijd

Dinsdagavond speelde VV Twenthe U-21 haar eerste wedstrijd in de Euregio u21 competitie. Deze competitie bestaat uit clubs uit de regio (Nederland en Duitsland) waarbij het hoofddoel is om de doorstroming van de jeugd richting het eerste en tweede elftal te bevorderen. Twenthe U-21 moest in haar eerste wedstrijd echter haar meerdere erkennen in het Duitse SpVgg Vreden. Zij wonnen verdiend met 0-2.

Twenthe, dat gecoacht werd door eerste elftal trainer Michiel Mensink, bestond voornamelijk uit spelers van het tweede elftal, aangevuld met enkele spelers uit ons eerste en de A-jeugd. Twenthe startte redelijk tegen de fysiek onvermoeibare Duitsers, maar kreeg na ongeveer een kwartier spelen vanuit een indraaiende vrije bal de 0-1 om de oren. Enkele minuten hierna kreeg Lars Willemsen de uitgelezen mogelijkheid om de stand weer in evenwicht te brengen, zijn kopbal raakte echter het houtwerk na een vrije bal van Job Vaarhorst. De Duitsers raakten hiervan echter niet in de war en wisten binnen luttele seconden uit de kluts doelman Martijn Busschers te verschalken. In de tweede helft herpakte Twenthe zich en kreeg het mogelijkheden via onder meer Wessel Schreijer en de sterk spelende Koen Morsink, die het centrale duo vormde met Elmar Gierveld. De stand bleef echter ongewijzigd en dus reisden de Duitsers met drie punten in hun zak weer richting hun Heimat. De eerstvolgende wedstrijd van Twenthe U-21 wordt gespeeld op woensdag 7 oktober. Dan nemen zij het op tegen hun generatiegenoten uit Ruurlo.

Opstelling: Martijn Busschers; Daan de Lat, Alec de Mönnink (`46 Koen Morsink), Elmar Gierveld, Mike Semmekrot (’15 Remi Staijen); Lars Willemsen, Jelle Horselenberg (’46 Remco Kingma), Job Vaarhorst (’70 Jelle Horselenberg); Jordi Leferink, Sem Spoelder en Wessel Schreijer.

Bericht geplaatst op woensdag 30 september 2015 om 15:16u30-09-2015 @ 15:16u | Link