Moeizame maar verdiende overwinning op Neede

De thuiswedstrijd tegen Sportclub Neede heeft ons eerste elftal zondagmiddag drie punten opgeleverd. Na een dramatische start herpakte ons eerste elftal zich en wist op de valreep de drie punten in Goor te houden.

Twenthe begon zeer slap aan de wedstrijd tegen Sportclub Neede en de bezoekers namen direct het initiatief. Het duurde tien minuten voordat de slappe start gevolgen kreeg voor de stand. Het was typerend dat een slordigheid in de defensie aan de basis stond van de eerste tegentreffer. Elmar speelde veel te hard en onzorgvuldig terug op Wouter Bekhuis die tot zijn geluk zag dat het leer langs de goede kant van de paal verdween en dus een corner opleverde. Uit deze corner ontstond een scoringskans voor Neede die in eerste instantie nog geblokt kon worden maar in de rebound werd binnen geschoten.

Na de tegentreffer kwam Twenthe 1 wat beter in de wedstrijd maar na een half uur was het Neede dat de score wist te verdubbelen toen de buitenspelval bij Twenthe haperde. De 0-2 achterstand was wel het teken voor de Tricolores om de regie van de wedstrijd over te nemen en er werden in het laatste kwartier tot de rust tal van kansen gecreëerd. Ondanks deze grote kansen werd het doel voor de rust nog niet gevonden.

Na het nuttigen van de thee was het echter vrijwel direct raak. Een overtreding binnen het strafschopgebied werd door de leidsman waargenomen waarna Twenthe een penalty mocht nemen. Koen Morsink pakte dit buitenkansje aan en verkleinde de achterstand. In het restant van de wedstrijd domineerde Twenthe 1 volledig maar er waren grote problemen met het vinden van het doel.

Een zeer onnodige overtreding van een verdediger van Neede leverde Twenthe vlak voor tijd een vrije trap op, net buiten het strafschopgebied. Mark Nijland posteerde zich achter de bal en zag zijn inzet in het doel verdwijnen. Bij het publiek was er vooral opluchting omdat een nederlaag leek afgewend maar bij het eerste was er nog geloof in de overwinning.

Deze beslissende treffer kwam er ook. In blessuretijd liet Roy Vrielink een vrij trap van de zijkant bij de eerste paal vallen waar Mark Nijland stond om voorzet te promoveren tot doelpunt.

In het korte restant van de wedstrijd kwam de overwinning niet meer in gevaar. Het enige dat Neede nog goed wist te treffen was de enkel van Mark Nijland.

De blonde goaltjesdief moest strompelend het veld verlaten en in de loop van de week zal moeten blijken of Mark volgende week zijn opwachting kan maken.

Al met al een terechte overwinning die zeer moeizaam tot stand kwam door het slechte begin van de wedstrijd. Door de overwinning bezet Twenthe 1 de derde plek op de ranglijst. Eén punt achter de koplopers EMOS en SC Enschede. Volgende week gaat Twenthe op bezoek bij LSV dat zondagmiddag met liefst 1-4 won bij Hector.

Dank voor de schitterende foto`s gaat uit naar Ben van Sermond. Voor meer foto`s:

Bericht geplaatst op zondag 4 oktober 2015 om 22:47u04-10-2015 @ 22:47u | Link