Matig C2 wint van hekkensluiter is MEDEKOPLOPER!

Zaterdag 10 oktober kwam hekkensluiter Neo C4 uit Borne op bezoek bij Twenthe C2. Twenthe begon slap en inspiratieloos aan de wedstrijd. De ballen werden direct ingeleverd bij de tegenstander en de duels werden niet gewonnen. Dit resulteerde in de tweede minuut in een grote kans voor de bezoekers. De spits uit Brone kon alleen op doelman Mart af maar wist niet te profiteren van geklungel in de defensie.

Nog geen twee minuten later was het te danken aan vlagger Eelco Hammer dat de gasten niet op voorsprong kwamen. De spits stond buitenspel toen hij de bal achter de doelman schoot. Twenthe leek wakker te worden en kreeg direct een grote kans. Coen Schutte, vorige week goed voor vier doelpunten, wist zijn eerste kans niet te verzilveren. In de zesde minuut was er weer een kans voor Coen. Deze keer schoot hij de bal op de keeper, waar Twan Gelen zich ook keurig vrij liep op de zestien meter.

Zo was het publiek de grote winnaar aan het begin van de wedstrijd. Die zagen veel kansen voorbij komen. Na een kwartier spelen was het Lucas Hammer die dicht bij een doelpunt was. Hij schoot een afgeslagen bal uit een corner in één keer op doel, maar zag deze net naast het doel belanden. De volgende kans was wederom voor Lucas. Wederom uit een afgeslagen corner, was deze keer zijn schot net te zacht om de doelman van Neo te verrassen. Twenthe was een aantal keren al gevaarlijk geworden uit corners, ook in de achttiende minuut. Stijn van Straaten wist met een geniale hakbal de bal net voorlangs te schieten. Hij vloog met een duik naar voren en zette onderweg zijn hak tegen de bal.

Twenthe kreeg de wedstrijd onder controle en was nadrukkelijk op jacht naar de voorsprong. Julian was met een technisch hoogstandje verantwoordelijk voor de volgende kans. Hij wist de bal op de borst aan te nemen, nogmaals met de knie klaar leggen en uit de lucht de bal diep te spelen op Stijn. Julian liep goed mee en kreeg de bal op de zestienmeter terug van Stijn, maar schoot de bal helaas over.

In de 25e minuut stuurde Twan de bal diep op Julian ten Have. Laatst genoemde wist de bal perfect voor te zetten. De keeper uit Borne ging onder de bal door en Coen Schutte gaf de bal op de doellijn het laatste zetje. 1-0! Op slag van rust werd Twan goed weg gestuurd door Rob. Twan ging alleen af op de ver uitkomende doelman. Helaas kon Twan niet de bal voorbij de doelman tikken waardoor de rust opgezocht werd met een minimale voorsprong.

Dat Twenthe de tweede helft uit een ander vaatje moest tappen was duidelijk. De tweede helft was drie minuten onderweg toen Julian goed doorliep op de keeper. De keeper schrok hiervan en liet de bal los op de rand van het strafschopgebied. Julian schoot de bal richting het doel maar zag de bal naast het doel gaan. Neo gaf niet op en zag in de veertigste minuut een grote kans naast het doel van Mart van het Bolscher gaan. Het spel ging op en neer en zo was er een minuut later de kans voor Twenthe C2 om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. Yusuf ging gemakkelijk zijn tegenstander voorbij en kon de bal op doel schieten. Hij schoot de bal op de rug van de keeper en de rebound van Julian belandde hard recht bij de keeper in de handen.

In de vijtigste minuut klonk er een terecht applaus voor de doelman van de tricolores Mart van het Bolscher. Hij wist met een geweldige reflex de bal met uiterste inspanning uit de hoek te tikken waardoor de voorsprong werd vast gehouden. In de 55e minuut was het Yusuf die zijn tegenstander doldraaide en de zestienmeter binnen drong. Yonah was goed mee gelopen en kreeg de bal op maat van Yusuf. Yonah Leander zag zijn schot over het doel gaan.

In de 64e minuut wist Twenthe de wedstrijd te beslissen. Twan wist meten mooie actie zijn tegenstander te kijk te zetten en gaf de bal breed op de zestienmeter aan Yusuf. Laatst genoemde zag Rob Maneschijn vrij staan midden op de zestienmeter. Yusuf speelde de bal keurig breed op Rob en onze aanvoerder schoot de 2-0 hard en overtuigend over de doelman uit Borne.

De laatste minuten tikten weg en de overwinning kwam niet meer in gevaar. Positieve van deze middag was dat de ‘nul’ gehouden werd achterin en de overwinning op karakter binnen gehaald werd. Het voetbal was niet best, maar de drie punten werden op het eigen sportpark ’t Piepwillem gehouden waardoor Twenthe C2 thuis nog altijd zonder puntverlies is.

Later op de middag kwam het bericht binnen dat Hector C1 en Wilhelminaschool C2 aardig klop hadden gekregen waardoor Twenthe C2 mede koploper is!

Bericht geplaatst op maandag 12 oktober 2015 om 18:11u12-10-2015 @ 18:11u | Link