Hoofdrol De Coef bij overwinning Twenthe 7

Wegens een blessure van de sluitpost mocht oudgediende Martijn van Coeverden zondag weer zijn opwachting maken in de goal van Twenthe 7. Tegen Hoeve 3, dat al haar wedstrijden nog gewonnen had, drukte De Coef meteen zijn stempel. Als een jonge god vloog de palmkoning met grote regelmaat door de lucht en hij zag zijn elftal uitstekend spelen.

Hoeve nam nog wel de voorsprong maar Youri Haverkate maakte kort daarna weer gelijk. Nog in de eerste helft zorgde Joost Busch, met alweer zijn achtste doelpunt van het seizoen, voor de voorsprong. De Coef had al gezien dat de doelpunten daarna schaars zouden worden en greep dan ook resoluut in toen in de tweede helft een aanvaller van Hoeve alleen op hem afkwam. Martijn kreeg, van de scheidsrechter, voor deze actie als beloning dat hij de rest van de wedstrijd mocht rusten. Twenthe 7 moest verder met tien man maar wist wel weer te scoren. Invaller Marnick Altena tekende de 3-1 aan en een verrassing hing in de lucht. Hoeve kwam nog wel met een groot slotoffensief en scoorde vijf minuten voor tijd de 3-2. Daarna moest Koen Escher, die Martijn moest vervangen onder de lat, nog op uitstekende wijze redding brengen waarna de overwinning een feit was.

Bericht geplaatst op maandag 2 november 2015 om 18:34u02-11-2015 @ 18:34u | Link