Twenthe 1 wint ook bij Barbaros

Ondanks de barre weersomstandigheden waren vele Twenthefans zondagmiddag afgereisd naar sportpark Veldwijk om daar de koploper van de vierde klasse B aan het werk te zien tegen SC Barbaros. Glenn Begieneman was weer hersteld van zijn blessure kon de linksbackpositie weer innemen. Verder speelden de gebruikelijke namen in de basiself van Twenthe 1.

De eerste minuten waren voor de gastheren uit Hengelo. Keeper Wouter Bekhuis moest in de openingsfase twee maal redding brengen. Hierna kwam Twenthe beter in de wedstrijd en nam het heft in handen. In de negentiende minuut stond keeper Wouter Bekhuis aan de basis van de openingstreffer. Zijn verre uittrap werd verkeerd ingeschat door de defensie van Barbaros. Jeffrey profiteerde en kon richting het vijandelijke doel. Hij zag dat de doelman nog net een handje achter zijn inzet kon krijgen maar dat er wel een rebound weggegeven moest worden. Wouter Leusink was er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken en zo de voorsprong op het scorebord te laten verschijnen. Voor Jeffrey was dit direct de laatste actie van de wedstrijd. De vleugelspeler blesseerde zich bij zijn inzet en moest zich laten vervangen door Lars Willemsen die vorige week ook al overtuigend inviel. Na ruim een half uur spelen werd de score verdubbeld door Koen Morsink. Hij wist een strakke vrije trap van Jasper Groothuis van dichtbij binnen te koppen. Twenthe 1 gaf tot dat moment weinig weg een leek een gewonnen wedstrijd te gaan spelen.

Bij Barbaros op de bank waren ze niet enthousiast over het vertoonde spel en nog voor rust werd er een dubbele wissel doorgevoerd. Vijf minuten voor rust kwam Barbaros terug in de wedstrijd doordat een aanvaller van de Hengeloërs kreeg wat hij zocht, een penalty. De spits viel gewillig over het uitgestoken been van Robin en de toegekende strafschop werd feilloos binnengeschoten.

Na de thee zat er minder rust in het spel van ons eerste elftal. Barbaros ging opzoek naar de gelijkmaker maar Twenthe kreeg uitstekende kansen om de voorsprong uit te breiden. Zeven minuten na rust raakte een inzet van Wouter Leusink de paal en enkele minuten later had Mark Nijland de uitgelezen mogelijkheid om de 1-3 binnen te koppen. De topscorer kopte echter van enkele meters tegen de doelman aan. De tegenaanval leverde een uitstekende mogelijkheid voor de gastheren op maar Wouter Bekhuis redde dit keer wederom bekwaam.

Twintig minuten voor het einde van de wedstrijd verschalkte Mark Nijland, die had gezien dat de doelman van Barbaros ver voor zijn doel keepte, de sluitpost van Barbaros van grote afstand maar zag het leder op de paal belanden. Mark herhaalde, vijf minuten voor tijd, dit huzarenstukje en zag dit maal de bal van een meter of veertig wel in het doel verdwijnen. In de blessuretijd van de wedstrijd scoorde Barbaros met een fraai afstandsschot nog de aansluitingstreffer maar direct hierna klonk het laatste fluitsignaal.

Door deze overwinning behoudt ons eerste team de koppositie in de vierde klasse B. Volgende week is ons eerste vrij, over twee weken komt Emos op bezoek op het Piepwillm. Emos bezet de vijfde plek op de ranglijst.

Bericht geplaatst op zondag 15 november 2015 om 21:19u15-11-2015 @ 21:19u | Link