zevenklapper voor Twenthe 1

Ons eerste elftal heeft dinsdagavond uitstekend gepresteerd in het bekertoernooi. Op eigen complex won ons vlaggenschip met liefst 7-1 van Holten 1. Mark Nijland was met vier treffers de grote man bij het team van Michiel Mensink. Verder scoorde Erwin Morsink 2 maal en liet Jasper Groothuis één treffer aanteken. Door de overwinning staat Twenthe nu met 6 punten uit twee wedstrijden aan kop in de poule concurrent Excelsior 2 heeft 3 punten uit 1 wedstrijd. Volgende week zaterdag staan beide ploegen tegenover elkaar in Rijssen.

De wedstrijd begon uitstekend voor Twenthe 1 dat binnen vijf minuten al op een 1-0 voorsprong kwam door Jasper Groothuis. Erwin Morsink gaf deze droomstart, middels een hard schot vervolg zodat binnen tien minuten al een 2-0 voorsprong op het scorebord stond. Na een half uur spelen scoorde Mark Nijland op fraaie wijze zijn eerste treffer. Van grote afstand schoot de technicus de bal over de sluitpost van Holten die iets te ver voor zijn doel stond.

Na rust werd de opdracht voor Holten nog moeilijker toen één speler vroegtijdig het kleedlokaal moest opzoeken na een grove charge van achteren. Toch lukte het de ploeg uit Holten om in ondertal nog wat terug te doen en middels een kopbal werd de uitstekend keepende Bas Zweers verschalkt. Twenthe kreeg in de slotfase veel ruimte van Holten en profiteerde optimaal. Binnen enkele minuten scoorde Mark Nijland twee maal op aangeven van Jasper Groothuis. Daarna mocht Erwin Morsink via de strafschopstip zijn tweede treffer laten aantekenen. Het slotakkoord was echter weer voor Mark Nijland die met zijn vierde treffer van de avond de eindstand op 7-1 bracht.

Bericht geplaatst op dinsdag 26 augustus 2014 om 21:27u26-08-2014 @ 21:27u | Link