Twenthe doet zichzelf tekort met minieme zege in spektakelstuk

Na een eneverende wedstrijd in de finale van de nacompetitie stapten de spelers Twenthe vanmiddag als winnaar maar zonder glimlach van het veld. De ploeg van trainer Michiel Mensink won het heenduel met 3-4 bij RSC Rossum, maar over die uitslag was vrijwel niemand in het Twenthe-kamp tevreden. Twenthe was met name voor rust heer en meester, maar het vergat de promotie al veilig te stellen. Na rust kwam de gastheer beter in de wedstrijd en kwam het in extremis nog terug, 3-4. Volgende week is de return.

Twenthe had zonder overdrijving al met 6-1 voor moeten staan na een half uur spelen. De bezoekers begonnen voortvarend. Uitblinker Jeffrey Asbroek opende al na twee minuten de score. Mark Nijland verdubbelde niet veel de later de marge. Daarna kreeg Twenthe legio mogelijkheden, maar onder meer drie ballen op de paal stonden een treffer in de weg. Na de 0-3 van Nijland leek er niets aan de hand, maar de thuisploeg kreeg hoop na een slordige fase. Het leverde ook de 1-3 op.

In het tweede bedrijf was het duel meer in evenwicht. De beste kansen bleven voor Twenthe, maar Wouter Weusthof vond het net. De aanvoerder van RSC bracht de spanning terug in de tweestrijd. Van korte duur, want Jeffrey Asbroek schoot Twenthe naar 2-4. In de slotminuut gaf Twenthe toch weer een knullige goal weg, waardoor het volgende week nog een spannend duel zal worden. Inzet voor beide ploegen is een ticket voor de derde klasse.

Bericht geplaatst op maandag 30 mei 2016 om 16:35u30-05-2016 @ 16:35u | Link