Eerste eenvoudig langs Reünie in eerste bekerduel

Op het Piepwillem speelde Twenthe vanmiddag de eerste wedstrijd in de poulefase van het bekertoernooi tegen Reünie. De gasten uit Borculo wisten de eerste helft nog redelijk tegenstand te bieden, in de tweede helft kwamen ze er niet meer aan te pas. Koen Morsink opende halverwege de eerste helft de score vanaf 20 meter van het doel met een fraai boogballetje. Kort voor rust kreeg Twenthe een vrije trap, Roy Vrielink schoot de bal handig langs de muur waarna Jasper Groothuis kon binnenschieten. Met een verdiende 2-0 voorsprong kon Twenthe aan de thee. In het tweede bedrijf drong Twenthe meer aan, maar miste scherpte in de afronding. Pas halverwege de tweede helft scoorde Jeffrey Asbroek. Kort voor het einde scoorde Jasper Groothuis zijn tweede deze middag, 4-0. Reünie wist nog een eretreffer te maken, maar moet op het scheiden van de markt nog toestaan dat Sven Roetgerink de 5-1 eindstand op het scorebord liet aantekenen. Aanstaande dinsdag speelt Twenthe thuis om 19:30 tegen plaatsgenoot GFC de tweede wedstrijd in het bekertoernooi.

Bericht geplaatst op maandag 22 augustus 2016 om 11:45u22-08-2016 @ 11:45u | Link