Twenthe boekt eerste overwinning

Twenthe heeft tegen Sportclub Lochem de eerste overwinning van het seizoen weten binnen te slepen. Op het eigen sportpark werd het 2-0 door doelpunten van Koen Morsink en Jeffrey Asbroek. Twenthe begon sterk aan de wedstrijd en had het initiatief aan de bal in de openingsfase. Dit leidde tot enkele kleine kansen en ook een paar hele grote. Zo raakte Jasper Groothuis de paal nadat hij vrij voor de keeper was gezet. Ook de keeper van Lochem wist zijn ploeg op de been te houden, door vlak voor rust met een miraculeuze redding zijn doel schoon te houden.

Aan de andere kant van het veld werd Lochem een enkele keer vooral gevaarlijk via de spits, en moest doelman Busschers ook een aantal keren reddend optreden. Zo stond hij goed opgesteld toen hij een van richting veranderd schot uit de bovenhoek wist te tikken.

De eerste helft werd ondanks het overwicht van Twenthe afgesloten met een 0-0 stand.

In de tweede helft wist Twenthe wel te scoren, al was hier een penalty voor nodig nadat de scheidsrechter een handsbal in de zestien constateerde. Koen Morsink ging achter de bal staan en schoot de bal overtuigend langs de keeper om Twenthe op 1-0 te zetten.

In de fase daarna liet Twenthe zich wat terug drukken door Lochem en kwam het wat minder aan voetballen toe. Lochem had veel de bal, maar wist ondanks dat toch weinig grote kansen te creëren. Toen Jeffrey Asbroek daarna op voor hem kenmerkende wijze zijn tegenstander het bos in stuurde en met zijn schot de keeper kansloos liet om 2-0 aan te tekenen was de wedstrijd min of meer gespeeld en was de eerste driepunter van dit seizoen een feit.

Volgende week opnieuw een thuiswedstrijd. Tegenstander is dan Turkse Kracht uit Apeldoorn. Aanvang is 14:00 uur.

Bericht geplaatst op maandag 26 september 2016 om 20:22u26-09-2016 @ 20:22u | Link