Twenthe verliest nipt van koploper Overwetering

Twenthe Goor had zondagmiddag een zware thuiswedstrijd op het programma staan. Koploper Overwetering kwam op bezoek, de ploeg die dit seizoen als enige al haar wedstrijden nog had weten te winnen, en tevens de eerste periode al op haar naam had weten te schrijven. Twenthe wilde de eerste ploeg worden die de koploper punten afhandig zou maken dit seizoen.

Gekozen werd voor hetzelfde strijdplan als eerder in de beker tegen tweedeklasser RKZVC. De tegenstander mocht het spel maken, en Twenthe probeerde op de counter gevaarlijk te worden. Helaas leek dit strijdplan na 30 minuten al voor een groot deel de prullenbak in te kunnen, toen de scheidsrechter Michiel Wijnbergen voor 2 overtredingen beide keren een gele kaart gaf, waarbij met name de tweede gele kaart voor nogal wat verbazing zorgde op het sportpark. Met 10 man zouden het nog 60 hele lastige minuten worden, maar ondanks dat wist Twenthe de rust met een 0-0 stand te bereiken, en kreeg het vlak voor rust via Jasper Groothuis zelf nog de grootste kans op een doelpunt, toen hij een-op-een met de keeper de bal over schoot.

De tweede helft zou vooral in het teken staan van tegenhouden, proberen zo lang mogelijk de 0-0 op het scorebord te houden. Dit bleek echter een verloren zaak toen Overwetering meteen na rust al voor 0-1 zorgde via een doelpunt van Orlando Rozen. Dit blijkt het startsein voor een slechte fase aan Twenthe kant want binnen een kwartier na rust is de stand van 0-1 uitgebreid tot 0-3 door doelpunten van Rozen en Ozkol.

Toch weet Twenthe zichzelf in het laatste halfuur weer terug in de wedstrijd te knokken. Eerst maakt Jasper Groothuis met een geweldig schot van afstand de 1-3, en niet veel later is het Jeffrey Asbroek die de spanning weer helemaal terugbrengt door de bal keihard tegen de touwen te jagen: 2-3.

Twenthe weet het Overwetering in deze fase van de wedstrijd ondanks de numerieke minderheid heel moeilijk te maken, alleen het komt vrij snel weer wat ongelukkig op een ruimere achterstand. Via opnieuw Rozen komen de gasten uit Olst op een 2-4 voorsprong.

De Tricolores laten echter opnieuw zien over veel veerkracht te beschikken door opnieuw weer terug in de wedstrijd te komen. Mark Nijland vergeet de bal in te koppen na een goede voorzet van Asbroek, maar gelukkig is Koen Morsink er om de bal het laatste tikje te geven en de doelman te passeren.

De 3-4 lijkt het startsein te worden van een slotoffensief aan de kant van Twenthe om nog minimaal een punt aan de wedstrijd over te houden, maar tot verbazing van iedereen fluit de scheidsrechter na exact 90 minuten af voor het einde van de wedstrijd, ondanks de 6(!) wissels en enkele blessurebehandelingen aan beide kanten.

Zo verliezen de Tricolores thuis van de koploper, maar kunnen zij toch trots zijn op het vertoonde spel en met name op de getoonde veerkracht, door zich met een man minder en een 0-3 en 2-4 achterstand telkens weer terug in de wedstrijd te knokken.

Volgende week wacht er opnieuw een thuiswedstrijd, tegenstander is dan Vaassen, de ploeg die op dit moment op de laatste plek staat in de 3e klasse B. Aanvang: 14:00 uur, komt allen!

Bericht geplaatst op dinsdag 8 november 2016 om 11:25u08-11-2016 @ 11:25u | Link