Frans Huistede opnieuw de baklever-gigant van Twenthe

Twenthe bedankt kopers en verkopers van bakworsten

Goor – De afgelopen herfstperiode heeft de voetbalvereniging Twenthe haar jaarlijkse bakleveractie gehouden voor de jeugdafdeling van de club. De balans is inmiddels opgemaakt. Dit jaar werden weer meer bakworsten verkocht dan vorig jaar. Een fantastisch resultaat waarvoor de voetbalvereniging iedereen graag wil bedanken die zowel de worsten aan de man heeft gebracht als ook de vele mensen in de regio Goor die bakworsten hebben gekocht.

Onklopbaar

De onklopbare bakworstkampioen van Twenthe is Frans Huisstede. Frans heeft het dit jaar het bijna onmogelijke waar gemaakt, hij verkocht dit jaar meer dan 556 bakworsten in z’n eentje en dat is nog nooit vertoond. Frans werd vanwege deze prestatie, 556 stuks, door Stephan de Lat van het bakworstcomité in het zonnetje gezet. Vanaf eind oktober was Frans al in actie en overal in Goor en omstreken te vinden om de heerlijke worsten aan te bieden. Hij bezocht verschillende bouwplaatsen, winkelcentra en horecagelegenheden om de winterse lekkernij te slijten. Het is elk jaar weer hartverwarmend om te zien hoe druk de trouwe bakworstverkopers en de oudere jeugdleden (vanaf de D-jeugd) in de weer zijn om de jeugdafdeling van Twenthe te ondersteunen.

De Top 3 van 2016:

Frans Huisstede 556 stuks

Stephan de Lat 300 stuks

Jeroen Hartgerink 117 stuks

Luuk Rasink wederom de beste jeugdverkoper

Van de vele jeugdleden die die de worsten verkochten aan opa’s, oma’s, kennissen en buren was Luuk Rasink het meest succesvol, hij verkocht er dit jaar 40, eentje meer dan Gijs Busschers. Beide jeugdspelers zijn actief in het B2-elftal. De beste teamprestatie was dan ook voor B2. Hiervoor wordt B2 door de jeugdcommissie nog met een speciale teamattentie beloond.

Top 3 van de jeugd:

Luuk Rasink: 40 stuks

Gijs Busschers 39 stuks

Mannes en Thijmen de Leede: 32 stuks

De aanmoedigingsprijs gaat naar D1, dit is het elftal met de meeste spelers die de worsten wisten te verkopen. De opbrengst van de bakworstenverkoop komt bijna volledig ten goede aan de jeugdafdeling van de club die hiermee activiteiten, nieuwe materialen en cursussen kan financieren. Met name met het oog op het jubileumjaar, Twenthe bestaat 90 jaar in 2017, is dit een welkome aanvulling op het budget. De voetbalvereniging bedankt allen die de actie ook dit jaar weer tot een groot succes hebben gemaakt

Bericht geplaatst op dinsdag 29 november 2016 om 19:34u29-11-2016 @ 19:34u | Link