Twenthe B1 haalt uit in derby tegen GFC B1

Vandaag stond de derby aan de andere kant van Goor op het programma. Op sportpark Heeckeren lag het hoofdveld er prima bij en werd er om 14:30 voor het eerst gefloten door de scheidsrechter.

GFC zat vanaf minuut 1 kort op de spelers van Twenthe. GFC was na 4 minuten spelen dichtbij de openingstreffer. De spits nam de bal als een ervaren handbalspeler twee keer mee met zijn hand en schoot vervolgens ruimschoots naast. De scheidsrechter vond het geen hands en liet het allemaal toe.

Twenthe kwam vervolgens beter in de wedstrijd en werd na 12 minuten in het zadel geholpen door de thuisploeg. De rechtshalf van GFC speelde de bal terug naar de centrale verdediger die niet op zijn positie stond waardoor Mannus vanaf de middenlijn alleen op de doelman af kon gaan. Mannus bleef uiterst koel en schoof de bal langs de doelman in het lege doel!

Mannus ging kort na de openingsgoal op avontuur richting het GFC doel maar werd randje 16 van de bal gezet. De thuisploeg kwam na 22 minuten in de buurt van het doel van Twenthe maar doelman Mitchell was scherp en kwam goed uitglijden en pikte de bal van de voet bij de spits.

Na ruim een half uur voetbal werd Mannus de hoek ingestuurd en wist zijn directe tegenstander uit te kappen en dreef het strafschopgebied in. Vervolgens wist hij met een knappe harde en strakke voorzet Stijn op maat te bedienen. Stijn liep goed tegen de bal aan en knalde de 0-2 binnen! Veel gebeurde er niet meer voor rust waardoor de ruststand 0-2 was.

Na de rust kwam Twenthe meer aan het eigen spel toe. In de 52e minuut kreeg Twenthe een vrije trap op 35 meter van het doel. Lucas wist de bal perfect achter de verdediging van GFC te leggen waar aanvoerder Bart de bal uit de lucht beheerst binnen schoot! Een vrije trap uit het boekje! (Zie filmpje)

Door de 0-3 was de wedstrijd gelopen! Nog geen 3 minuten later lag de bal weer achter de GFC doelman. Mannus wist een ingooi goed te controleren en de bal door te tikken op Stijn. Met een snelle voetbeweging wist Stijn zichzelf tussen twee verdedigers door alleen voor de doelman te zetten. Overtuigend schoot Stijn zijn tweede doelpunt van de middag binnen. 0-4!

Wel geteld 73 seconden na de 0-4 werd het 0-5! Joep ging er op links vandoor en gaf de bal perfect voor op Mannus. Laatstgenoemde schoot de bal op de doelman. In de rebound was Yusuf scherp en knalde de 0-5 tegen de touwen! Twenthe B1 scoort in 5 minuten tijd 3 maal.

Het slotakkoord een kwartier voor tijd was voor Mannus. Hij wist vanaf een meter of 20 de bal strak in de hoek te schieten en liet hiermee de doelman kansloos en voor de zesde keer vissen deze middag.

GFC kwam in de tweede helft niet verder dan een aantal schoten vanuit de tweede lijn. Doelman Mitchell had een relaxte middag.

Twenthe B1 zet de weg omhoog verder in door deze klinkende zege en blijft ongeslagen in 2017!

Met 16 punten uit 6 wedstrijden gaat Twenthe B1 volgende week op bezoek bij hekkensluiter Lochem B1.

Bericht geplaatst op zondag 9 april 2017 om 14:26u09-04-2017 @ 14:26u | Link