Twenthe D1 laat het Twentse ros steigeren in België

Na dit weekend weten de Belgen ook wie de jongens uit Twente zijn. Twenthe D1 speelde afgelopen vrijdag en zaterdag met veel passie om de Poperinge Trophy in België. Twenthe D1 had aan het einde van het toernooi een doelsaldo van 13 doelpunten voor en 2 tegen en eindigde op de 10e plaats (!). Ik hoor je denken: "Hè?!", precies dat dachten wij ook. Daarover hieronder meer. Natuurlijk is er veel interesse voor de sportieve prestaties, maar de jongens waren gewoon op voetbalkamp. Een accommodatie op loopafstand van de zee en prachtige zomerse weersomstandigheden (rond de 30 graden). Lang opblijven en veel buiten zijn met elkaar. De jongens hebben zich heerlijk kunnen uitleven. Voetballen, zwemmen in de zee, beach-volleyballen en nog veel meer. Samen weer vroeg op, ontbijten en weer voetballen. Kortom een heerlijk weekend.

Zoals beloofd nog een toelichting op 13 voor, 2 tegen en een 10e plaats.

De eerste dag van het toernooi. De jongens waren ingedeeld in de zwaarste poule. Onder andere met AS`80 uit Almere (Hoofdklasse) en RKAVV uit Leidschendam (Hoofdklasse).

Twenthe D1 won de eerste wedstrijd van KFC Poperinge A met 3-0. Twenthe D1 besliste de wedstrijd met goed uitgespeelde kansen en knappe doelpunten. De tweede wedstrijd speelden onze jongens gelijk met 0-0 tegen AS`80. AS`80 won uiteindelijk het toernooi, maar konden niet winnen van Twenthe D1. Om de winnaarsronde te bereiken had Twenthe D1 voldoende aan een gelijkspel. Twenthe D1 speelde erg goed en een gelijkspel was haalbaar. Echter, RKAVV kwam binnen vijf minuten met een gelukje op voorsprong. Het schot raakte een voet van een Twenthe-verdediger en de bal viel met een grote boog nog net onder de lat, in de verre hoek en buiten bereik van de Twenthe-keeper. Twenthe D1 zette alles op alles, creëerde kansen, maar de kansen werden niet verzilverd. De wedstrijd ging verloren en de Poperinge Trophy kon niet meer gewonnen worden.

De tweede dag ging Twenthe D1 verder in de verliezersronde. Bij aankomst bleek de "Delhaize Cup" de hoofdprijs. De jongens konden zich opladen en gingen voor de cup. Met 5-0 werd KFC Poperinge C aan de kant gezet en in de halve finale werd van het Franse team FC Mareil sur Mauldre (nabij Parijs) ook gewonnen met 5-0. Twenthe D1 was klaar voor de finale. Twenthe D1 moest wederom aantreden tegen KFC Poperinge A. In de poulefase werd met 3-0 gewonnen van FC Poperinge A. Echter, in de finale zagen de jongens een ander KFC Poperinge A voor zich opdoemen. De keeper kwam uit de C-jeugd of hij was in één dag gegroeid met een halve meter (ik denk het eerste). Ook waren er drie spelers toegevoegd die niet in de poulefase hadden meegedaan. Ondanks dat heeft Twenthe D1 weer alles gegeven, maar konden zij de 0-1 niet voorkomen. Ontroostbaar gingen zij van het veld. Niet omdat zij verloren hadden, maar omdat hun onrecht was aangedaan.

Na een half uurtje rijden, heerlijke frietekes en koele frisdrank kregen de jongens hun energie terug en genoten ze tot in de late uurtjes van het kamp. Niet beseffende wat een prachtig resultaat zij hebben neergezet tegen twee westerse ploegen uit de Hoofdklasse, Belgische teams en een Frans team. In de zinderende hitte hebben zij gevochten als leeuwen en hebben zij het Twentse ros laten steigeren. Ach, dat vertellen wij ze wel bij de afsluitende BBQ.

PS. Binnenkort volgen de actiefoto`s op https://www.facebook.com/TwentheD1

Bericht geplaatst op maandag 29 mei 2017 om 18:15u29-05-2017 @ 18:15u | Link