Twenthe 2 speelt ook gelijk tegen Silvolde

Het tweede elftal van vv Twenthe heeft zondagmorgen ook de tweede competitiewedstrijd gelijkgespeeld. Op het eigen sportpark werd het 1-1 tegen het tweede elftal van Silvolde. Remco Kingma scoorde het enige Goorse doelpunt van de wedstrijd. Twenthe 2 speelde vorige week al gelijk bij Witkampers (0-0).

Twenthe 2 kon in vergelijking met vorige week geen beroep doen op Huub Averdijk en Cem Canan. Daar tegenover stond de terugkeer van Mart Broekkamp en ook Guus Lummen maakte speelminuten in het tweede elftal. Twenthe begon goed aan het thuisduel met Silvolde, dat over een aantal technisch vaardige en snelle spelers beschikte. De ploeg van trainer Peter Horselenberg vocht hard voor elke bal en gaf bijna niets weg. Toch kon Twenthe ook voor het doel van Silvolde niet vaak gevaarlijk worden. Wel kwam de thuisploeg zo’n tien minuten voor rust op voorsprong. Een schot van Guus Lummen werd slecht verwerkt door de 56-jarige keeper van Silvolde. Remco Kingma reageerde als enige alert en tikte van dichtbij de openingstreffer binnen.

Na rust was het spel van Twenthe wat minder. Silvolde ging op jacht naar de gelijkmaker, maar Twenthe hield het achterin dicht. Tot halverwege de tweede helft. De thuisploeg werd al gewaarschuwd nadat Silvolde de lat raakte en niet veel later stond de gelijkmaker op het scorebord. Na een overtreding van Nino Spoelder besloot de arbiter de bal op de stip te leggen. Doelman Nick Koebrugge, die opnieuw sterk acteerde, was kansloos en kon de 1-1 niet voorkomen. Twenthe hield ondanks de tegenslag grip op de wedstrijd en kreeg zelf de beste kansen. Na een prachtige aanval schoot Guus Lummen net naast en ook Tijmen van Wissing tekende bijna voor de 2-1. Zijn kopbal ging net over. Het bleef echter bij 1-1, waardoor Twenthe 2 nu twee punten heeft uit evenveel wedstrijden.

Opstelling: Nick Koebrugge; Thijs Schreijer, Bjorn Huistede, Nino Spoelder, Niek Semmekrot (Mart Broekkamp); Wouter Leusink (Okan Colak), Dennis ter Haar (Kevin van den Burg), Remco Kingma (Dennis Zuidersma); Wessel Schreijer, Tijmen van Wissing en Guus Lummen.

Bericht geplaatst op zondag 14 september 2014 om 21:02u14-09-2014 @ 21:02u | Link