Tienklapper voor het zaterdagelftal

Ondanks het zeer slechte weer moesten de mannen van v/d Einde gewoon aantreden afgelopen zaterdag. DETO 5 was in Vriezeveen de tegenstander. Het zaterdagelftal ging voortvarend van start, al na 10 minuten lag de bal erin. Een corner op maat van Boulos Kourie werd goed binnengekopt door Bryan Tieman. Een kleine 5 minuten later lag de bal er alweer in, de keeper van DETO wou de bal naar een medespeler rollen maar doordat de bal in plas water kwam bleef die halverwege stil liggen, een alerte John Westerik wist hier wel raad mee.. 0-2. En wederom 5 minuten later wist ook Roy Vrielink zijn eerste doelpunt van de middag mee te pikken, op aangeven van Bryan maakte hij de 0-3.

De 0-4 kwam niet veel later op naam van Tom Berkers, hij was mee naar voren gekomen en wist vlak voor de doellijn een gegarandeerd doelpunt van Bryan binnen te tikken. Een kleine 7 minuten voor rust werd Roy Vrielink onderuit gehaald in de zestien, en mocht Tom aantreden om zijn 2e van de middag te maken. Een assist van John vlak voor rust op Boulos betekende de 0-6 voor Twenthe.

Na rust gingen de mannen van v/d Einde door waar ze mee geeindigd waren. Ditmaal waren de rollen voorin omgekeerd en leverde een zeer fraaie assist van Boulos, een doelpunt op voor John. Met afstand de mooiste assist van de dag. Bij het volgende doelpunt werd Twenthe wederom geholpen door het slechte weer/veld, DETO probeerde de bal in hun eigen zestien uit te verdedigen maar door het natte veld bleef de bal stil liggen midden in de zestien. Roy was er als de kippen bij om de 0-8 binnen te tikken. Een opkomende Jorrit Knol wist in meerdere pogingen de 0-9 binnen te schieten. Toen begon het v/d Einde wel een beetje heet te worden onder de voeten, 10 doelpunten betekent namelijk een kratje bier van de technische staff.

Het laatste doelpunt liet erg lang op zich wachten maar 3 minuten voor tijd wist Boulos een voorzet van Roy in de netten te schieten, waardoor de 0-10 en het kratje bier een feit was. Het zaterdagelftal gaat door dit resultaat aan de leiding in de 4e klasse met 6 punten, 15 doelpunten voor en geen enkel doelpunt tegen.

OPMERKELIJK: Niek Haafkes werd gekozen tot Man of the Match, zonder speelminuten gemaakt te hebben.

OPMERKELIJKER: Deniz Sogut heeft de hele wedstrijd uitgespeeld zonder kramp.

Bericht geplaatst op maandag 2 oktober 2017 om 17:42u02-10-2017 @ 17:42u | Link