ZATERDAGELFTAL BEGINT DE COMPETITIE MET WINST

Na drie relatief makkelijk gewonnen bekerwedstrijden stond zaterdagmiddag de eerste competitiewedstrijd tegen Enter Vooruit 4 op het programma. Na de speech van onze trainer Martijn van den Einde en een goeie warming up werd er aan de wedstrijd begonnen in de volgende opstelling.

Goal: Stephan van Hulst

Verdediging: Bernd Waanders Willem Overbeek Job Janssen Niels Freriksen

Middenveld: Deniz Sogut Ivo Roetgerink John Westerik Niek Haafkes

Aanval: Tijmen van Wissing en Bryan Tieman

Het zaterdagelftal schroefde gelijk het tempo op waardoor Enter Voorruit geen moment in de wedstrijd kwam, echter vielen er in de eerste twintig minuten geen grote kansen te noteren. Na 25 minuten kon Bryan Tieman de bal inkoppen na een goeie voorzet van onze ingehuurde spits Tijmen, 0-1. Hierna bleef het zaterdagelftal goed doordrukken en kon Bryan na een uitstekende pass van Willem de 0-2 binnentikken. Enter Vooruit wist geen moment gevaarlijk te worden en na een fantastische bal van Willem op Niels wist deze de bal voor te zetten zodat Bryan zijn derde van de middag binnen kon lopen, 0-3. Vlak voor rust kwam Enter Vooruit uit het niets terug toen een verdwaalde vrij trap over Stephan het doel in ging. Hierdoor kon het zaterdag team met een 1-3 voorsprong aan de thee.

In de rust wees trainer van den Einde er op dat als het 2-3 zou worden Enter Vooruit weer terug in de wedstrijd was. Tijmen werd in de rust vervangen door Paulus die zijn rentree maakte.

Na rust speelde het zaterdagelftal slordig en kwam Enter Vooruit een paar keer gevaarlijk door. Na een kwartier in de tweede helft kwam een verkeerd verwerkte terugspeelbal van Stephan in de voeten van een van de aanvallers van Enter Vooruit die hier dankbaar gebruik van maakte en de 2-3 liet aantekenen.

Na deze tegenslag bleef het zaterdagelftal rustig en begon het weer beter te spelen. Na een steekpass van John Westerik kon Bryan Tieman alleen door op de keeper en wist deze kans te verzilveren. Hierna kreeg Twenthe nog wel een paar kansen maar bleef het na 90 minuten 2-4 .

Man van de wedstrijd was uiteraard Bryan Tieman die het net liefst vier maal wist te vinden.

Bericht geplaatst op maandag 15 september 2014 om 12:27u15-09-2014 @ 12:27u | Link