Eerste winst voor Twenthe 1

Twenthe 1 heeft zondagmiddag de eerste drie punten van het seizoen behaald. Na twee verliespartijen werd TVV op ons complex verslagen met 2-1. Ruud Vehof zette ons eerste team al snel op voorsprong maar de voorhoede verzuimde om de wedstrijd te beslissen. Nadat TVV op gelijke hoogte was gekomen tekende Mark Nijland vlak voor tijd voor de winnende treffer.

Ondanks de twee nederlagen begon Twenthe overtuigend aan de wedstrijd tegen TVV dat de competitie uitstekend was begonnen met vier punten uit twee wedstrijden. Al na zes minuten caramboleerde een vrije trap, via het lichaam van Ruud Vehof, in het doel van de Turkse Voetbal Vereniging. Twenthe bleef de wedstrijd volledig controleren en creëerde tal van kansen. Na twintig minuten spelen werd Jasper Groothuis vrij voor de keeper gezet maar zijn inzet werd gekeerd door de sluitpost. Enkele minuten later werd Mark Nijland op maat bediend door Jasper maar een verkeerde aanname zorgde ervoor dat Mark de score niet kon verdubbelen. Na een half uur spelen leverde Mark de bal, na een uitstekende actie, af bij Jeffrey die op kon stomen naar de keeper van TVV. Jeffrey wilde de keeper omspelen maar slaagde daar niet in. Even later werd Jeffrey weer in stelling gebracht, dit maal door Jasper, nu ging zijn schot echter huizenhoog over. Als gevolg van het niet verzilveren van deze kansen moest ons eerste aan de thee met een minieme voorsprong.

Na rust verminderde het overwicht van Twenthe 1 en kwam TVV beter in de wedstrijd. Het gebrek aan gedegen afronding leek Twenthe op te breken toen TVV, van afstand, de gelijkmaker liet aantekenen. Twenthe ging op jacht naar een nieuwe voorsprong maar anders dan in de eerste helft moest er ook rekening worden gehouden met de intenties van TVV. De opluchting was dan ook groot toen wist Mark Nijland zich, vlak voor tijd, liet kronen tot matchwinnaar nadat hij tijden een scrimmage uit de draai het net wist te vinden. De doelverdediger van TVV uitte zijn gebrek aan waardering voor deze treffer door zijn vuist op het hoofd van Mark te deponeren. De scheidsrechter besloot hierop om een afkoelingsperiode in te lassen. Na deze periode toonde de scheidsrechter een gele prent voor de TVV-keeper en bleef Twenthe overeind om zo de eerste drie punten binnen te halen.

Volgende week gaat ons eerste elftal op bezoek bij Hector dat zondag, diep in blessuretijd, met 1-0 verloor bij FC Het centrum.

Bericht geplaatst op zondag 21 september 2014 om 22:37u21-09-2014 @ 22:37u | Link