Twenthe 1 naar FINALE Tukker Cup!

Twenthe trof gisteravond Jong Excelsior ’31 in de halve finale van de Tukker Cup. Het duel werd gespeeld op het veld van WVV ’34 in Hengevelde. De eerste kansen waren voor Twenthe, maar Excelsior opende de score in de 9e minuut en gaf daarna in de eerste helft het heft niet meer uit handen. Excelsior had wel het betere van het spel maar wist dit niet in doelpunten uit te drukken. Meerdere malen vonden de Rijssenaren doelman Martijn Busschers, die een uitstekende wedstrijd keepte, op hun weg. Met de 1-0 ruststand mocht Twenthe, gezien het spelbeeld, het meest tevreden zijn.

In de tweede helft was de wedstrijd wat meer in evenwicht en kwamen er meer kansen voor Twenthe. Een kwartier na rust scoorde Jelmer Plegt de gelijkmaker. Twenthe kwam steeds beter in de wedstrijd en kwam dankzij een doelpunt van Jasper Groothuis op 1-2. Bij Excelsior raakte de geest steeds meer uit de fles en het beloftenteam moest lijdzaam toezien hoe Jeffrey Asbroek 5 minuten voor tijd ook nog de 1-3 eindstand binnen schoot. Met deze knappe zege heeft Twenthe zich geplaatst voor de finale van de Tukker Cup, die de week na het Goorse feest der feesten wordt gespeeld. Het treft dan de winnaar van de andere halve finale (Avanti Wilskracht – DETO), die op 1 mei wordt gespeeld.

Bericht geplaatst op woensdag 25 april 2018 om 08:59u25-04-2018 @ 08:59u | Link