Nieuwe parkeerplaats en twee kunstgrasvelden!

Goed nieuws voor alle Tricolores. Ons Sportpark Piepwillem krijgt een grandioze impuls. De huidige entreepoort is weer geïnstalleerd en nog belangrijker; de twee kunstgrasvelden worden namelijk nog voor de start of aan het begin van de nieuwe competitie vervangen. De gemeente is akkoord met het voorstel, waar de afgelopen periode hard aan is gewerkt. Het tweede veld was al veel langer rijp voor een nieuwe toplaag, maar door allerhande bodemonderzoeken en de vertraging wegens corona gooide roet in het eten. Het hernieuwde hoofdveld wordt daarentegen juist naar voren gehaald met twee jaar.

- Velden
Deze zal ook in september grondig onder handen genomen. Door problemen met de afvoer wordt daar de drainage vervangen en dus is het goedkoper om ook de nieuwe toplaag deze zomer al te doen. Afhankelijk van de aannemer kan op 5 september worden gestart. In de zomer is het simpelweg niet haalbaar. Het hoofdveld is dan vanaf begin september vijftien dagen uit de roulatie. De werkzaamheden aan veld 2 moeten met ruim een week zijn afgerond. Dit zal inhouden dat er voor trainingen en sommige wedstrijden uitgeweken zal moeten naar andere locaties.

- Parkeerplaats

Naast de gesprekken over de velden heeft het bestuur van vv Twenthe ook al maanden contact met de gemeente over de aanpak van de nieuwe entree. Door de realisatie van de nieuwe woonwijk Op Stoom aan de achterzijde komt de poort aan de kant de kantine. Zeker is dat de parkeerplaats nu naast het hoofdveld gaat verrijzen. Dit moet nog dit kalenderjaar gerealiseerd worden. Er komt dan een brug over De Regge, waardoor de ingang van het sportpark bij de fietsenstalling komt. De plannen daartoe worden op dit moment uitgewerkt.

Bericht geplaatst op vrijdag 20 mei 2022 om 20:34u20-05-2022 @ 20:34u | Link