Oud-voorzitter Theo Deegens overleden

Binnen vv Twenthe is met grote verslagenheid gereageerd op het overlijden van Theo Deegens. De clubman is 78 jaar geworden en groeide door zijn werkzaamheden uit tot een rasechte Tricolores.

Theo Deegens zette zijn eerste schreden binnen de club als voetballer. Hij groeide uit tot noeste verdediger van ons eerste elftal. Waar hij vrij abrupt een punter achter zette toen hij in 1973 vanwege werkzaamheden vertrok naar Kampen. Dit bleek een grote aderlating voor ons eerste elftal, Theo stond als laatste man namelijk zijn mannetje en was ook technisch zeer vaardig.

In 2001 keerde hij samen met zijn vrouw Jos terug naar Goor en werd weer snel opgenomen in de Twenthe-gemeenschap. Dat leidde in 2002 tot zijn voorzitterschap. Ook na zijn periode als voorzitter bleef hij nauw betrokken bij de club.

Veelzijdig
Als opvolger van Bertus Horselenberg heeft hij als voorzitter van het S.E.O.K. (Stichting Exploitatie en Onderhoud Kunstgrasvelden) gezorgd dat de opheffing van de S.E.O.K. soepel is verlopen voor zowel de gemeente als vv Twenthe. Met zijn kennis van energie en elektra was hij de steun en toeverlaat in de accommodatiecommissie die destijds door Ben Bekhuis in het leven is geroepen. De zonnepanelen en de led-verlichting waren zijn kindjes.

Vrijdagploeg
Zijn kennis kwam ook tot uiting bij de Vrijdagploeg. Sinds zijn VUT-periode was hij één der trouwe vrijwilligers van de Vrijdagploeg (foto, rechtsonder), waar hij allerhande werkzaamheden deed voor Twenthe en ook hier de elektriciteitsprojecten voor zijn rekening nam, onder meer de nieuwe verlichting in de gerenoveerde kleedkamers, het nieuwe scorebord en de verlichting op en rond het complex.

Het volgende grote project, het vernieuwen van de elektriciteit in kantine en keuken, mag hij jammer genoeg niet meer realiseren. Het zeer plotselinge overlijden is een grote aderlating voor de vereniging met de Vrijdagploeg in het bijzonder.

Eerbetoon
Om stil te staan bij het overlijden van Theo en om te benadrukken dat we schatplichtig zijn aan zijn verdiensten hangen de vlaggen dit weekeinde halfstok bij de club. Verder wordt er bij de duels van de senioren een minuut stilte in acht genomen en dragen de spelers van het eerste een rouwband. Wij wensen namens de club alle nabestaanden veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

Bericht geplaatst op zaterdag 19 november 2022 om 14:01u19-11-2022 @ 14:01u | Link