Twenthe onderuit in burenruzie tegen Hector

Het eerste elftal heeft vanmiddag een pijnlijke nederlaag geleden tegen Hector. Na 90 minuten stond een 0-1 stand op het scorebord.

Na een indrukwekkende minuut stilte voor de overleden oud-voorzitter Theo Deegens werd op een ijskoud Piepwillem afgetrapt voor de derby tussen Twenthe en Hector. In een rommelige openingsfase was het Hector dat de overhand had, maar kreeg Twenthe via Stijn Jeurlink de eerste kans. Hij schoot echter over. Na 18 minuten het eerste schot op doel van Hector. De bal van Wesley Zwoferink werd echter simpel gevangen door doelman Bas Zweers.

Na 24 minuten komt Hector op voorsprong. Een domme overtreding door Wouter Leusink leidde tot een vrije trap, die door Wesley Zwoferink met zijn linkerbeen ingedraaid werd voor de goal. De vogelvrije Tim Bannink kon ongehinderd inkoppen en zette de Groenwitten op voorsprong.

Na een half uur de volgende klap voor de mannen van Mark Bolink. De geblesseerd geraakte Stijn Jeurlink gaf aan niet verder te kunnen en werd vervangen door Jelmer Plegt. In een verder povere eerste helft leken we zonder kansen op de rust af te stevenen, maar niets was minder waar. Eerste kopte Mart Lammertink van dichtbij op de keeper. In blessuretijd was het Wouter Leusink die met een fantastische actie de bal met zijn verkeerde been richting de verre hoek stuurde. De bal viel echter op de paal, waarna Mart Lammertink de rebound rustig binnenschoot. Dat deed hij echter vanuit buitenspelpositie en dus bleef de ruststand 0-1.

Na rust was het opnieuw Twenthe dat het houtwerk raakte. Een vrije trap van Jelmer Plegt viel op de lat en in de rebound was niemand attent genoeg om binnen te tikken. Zo was Twenthe deze derby ook erg ongelukkig in de afwerking.

Met nog twintig minuten op de klok kreeg Twenthe steeds meer druk op het doel van Hector. Via de zijkanten werden een aantal voorzetten gefabriceerd, maar de spitsen werden daarbij niet bereikt. Er moest dus wat geforceerd worden. Robin Slaghuis en Dani Hilhorst kwamen voor Wouter Leusink en Stijn van Straaten. Een minuut later sorteerde dat bijna effect. Dani Hilhorst verlengde een vrije trap van Jelmer Plegt, maar Robin Slaghuis kwam net tekort. Echte kansen werden er niet meer gecreëerd en dus was de eindstand 0-1.

Bericht geplaatst op maandag 21 november 2022 om 07:59u21-11-2022 @ 07:59u | Link